هشام شرف امروز در دیدار مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با بیان اینکه مواضع انصارالله همواره گفت وگو برای دستیابی به صلح است ، تاکید کرد : اقدام های اخیر ائتلاف نظامی به سرکردگی سعودی مانع از سرگیری گفت وگوهاست .

خبرگزاری رسمی یمن سبا نیز اعلام کرد که حسین العزی معاون وزیر خارجه یمن هم در این دیدار افزود: افزایش حملات نظامی دشمنان با هدف ایجاد مانع در راه ماموریت نماینده ویژه سازمان ملل متحد است .

العزی به حملات اخیر نظامیان ائتلاف آمریکایی - عربی علیه مراکز خدمات رسانی و بهداشتی در دو استان الحدیده و حجه اشاره کرد و گفت: مرکز درمان  الکولیرا  وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز و یک بیمارستان هم هدف حمله قرار گرفته است.

وی نسبت به اقدام سازمان ملل متحد به وظیفه خود برای متوقف کردن دشمنان این کشور ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: مردم یمن حق دفاع از سرزمین خود با هر وسیله مشروعی را دارند.

نماینده ویژه سازمان ملل نیز گفت که تمامی تلاش خود را برای توقف عملیات نظامی و آغاز گفت وگوهای سیاسی برای دسترسی به صلح و برقراری امنیت و ثبات مردم یمن به کار می گیرد.

وی ماموریت کنونی خود را بسیار مهم و ویژه عنوان کرد و افزود: این سفر با هدف از بین بردن هر گونه تهدیدی برای صلح انجام گرفته است .

گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد روز گذشته (شنبه) به منظور دیدار با مقام های جنبش انصارالله و متقاعد کردن این جنبش برای عقب نشینی از بندر الحدیده وارد صنعا شد.

وی چهارشنبه هفته گذشته و پیش از نشست غیرعلنی فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل در مورد یمن، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت غیر نظامیان بندر الحدیده، از طرف های درگیر در این کشور خواست که خویشتندار باشند.

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی، به دیدار امروز مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن با جنبش انصارالله پرداخت و نوشت: وی در این دیدار به انصارالله پیشنهاد داده تا الحدیده برای دور ماندن از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان زیر نظارت سازمان ملل قرار گیرد.

پیشنهاد نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن با مخالفت محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله روبه رو شد.

عبدالسلام در گفت وگو با شبکه المیادین این پیشنهاد را طرحی غیرمنطقی و مخالف با قوانین سازمان ملل و منشورهای بین‌المللی دانست و اظهار داشت که موضوع انتقال مدیریت بندر الحدیده به سازمان ملل در مذاکرات مطرح نیست.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (۲۳خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است حمله نیروهای ائتلاف سعودی به شهر الحدیده در غرب یمن، زندگی ۲ میلیون و۶۰۰ هزار نفر را به خطر می اندازد، این ائتلاف همچنان به حملات خود به این منطقه ادامه می دهد.

در کنار جنگ بین نیروهای دو طرف اکنون برخی رسانه ها نیز با انتشار اخبار دروغین و جعلی مانند سقوط فرودگاه الحدیده تلاش دارند تا افکار عمومی را گمراه کنند.این اقدامات با اطلاع رسانی به موقع جنبش انصار الله تاکنون خنثی شده است

ساعاتی پیش احمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه ائتلاف سعودی و اماراتی در نبرد الحُدیده واقع در سواحل غربی یمن، متحمل خسارت های سنگینی شده است، گفت: اکنون ابتکار عمل در این منطقه به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.