برخلاف سالن‌های سینما که در سایت فروش بلیت‌های فیلم‌های سینمایی، بلیت‌های ۲۰ هزار تومانی تماشای مسابقات جام جهانی را به فروش می‌رسانند، برج میلاد تهران در سایت تخصصی فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی، اقدام به فروش بلیت‌های ۸۵ و ۹۵ هزار تومانی برای تماشای مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی کرده است. رقم اعلام شده برای فروش بلیت تماشای مسابقات فوتبال در چند سینمای تهران و شهرستان‌ها، ۲۰ هزار تومان است. این رقم با وجود اینکه حداقل ۵ هزار تومان از قیمت بلیت تماشای فیلم‌های سینمایی در این سالن‌ها گران‌تر است، با استقبال خوبی روبه‌رو شده است؛ استقبالی که با سوءاستفاده هایی همراه شده است. برج میلاد تهران بدون اینکه مشخص کند بر چه مبنایی قیمت بلیت ۹۵ هزار تومانی را محاسبه کرده است، اقدام به فروش بلیت بازی هایی می‌کند که صداوسیما به طور رایگان در حال پخش آن است.

تب و تاب فوتبال باعث شده مردم در شرایطی قرار گیرند که برخی هزینه‌ها را برای سرگرمی بیشتر به تن می‌خرند، اما وظیفه نهاد‌های نظارتی نباید در سایه هیجان‌های فوتبالی قرار گیرد.

از سوی دیگر هنوز مسئله چگونه تقسیم درآمد ناشی از فروش بلیت‌های سینما هایی که مسابقات جام جهانی را پخش می‌کنند، مشخص نیست. تقریباً اکثر سالن‌های سینمایی که بازی ایران و مراکش را پخش می‌کردند، به طور کامل بلیت‌هایشان را فروختند. این بازی با فروش حدود ۲۵ هزار بلیت در ۱۱۰ سالن سینما در کشور نمایش داده شد که حدود ۴۰ تا ۵۰ سالن در شهرستان‌ها و باقی به تهران تعلق داشت. در مجموع این فروش رقم ۶۰۰ میلیون تومان درآمد زایی شده است و اکنون باید پرسید چه سهمی از این مبلغ باید به حساب سینماگرانی که سانس‌های اکران فیلم را از دست داده‌اند پرداخت شود.

ایران دو بازی دیگر در مرحله گروهی پیش رو دارد و طبق توافق صورت گرفته مسابقات نیم نهایی، رده بندی و فینال، از سینماها پخش خواهد شد که اگر همین میزان استقبال را در نظر بگیریم فروش ۳ میلیارد تومانی برای پخش مسابقات به دست می‌آید که در شرایط فعلی در حد فروش یک فیلم سینمایی با شرایط خوب است؛ درآمدی که حداقل باید مشخص شود چه سهمی از آن قرار است به بدنه سینمای ایران تزریق شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.