«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز در محوطه کاخ سفید در جمع خبرنگاران در خصوص رفتار ایران پس از خروج آمریکا از برجام و پیش‌بینی واشنگتن از آینده برجام سخن گفت.

آنطور که خبرگزاری رسمی کویت گزارش کرده، ترامپ در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگاران، گفته: «از زمانی که من رئیس جمهور شدم، آمریکا مورد احترام بیشتری قرار گرفته است.»

ترامپ به تفاوت رفتار ایران از زمان روی کار آمدن خود هم پرداخته و مدعی شده که در این برهه زمانی، سودای «تسلط بر خاورمیانه» دیگر از اذهان ایرانیان رخت بر بسته است.

وی در این خصوص گفته: «ایران دیگر به مدیترانه دسترسی ندارد؛ حالا دیگر آنها مجبورند برای رسیدن به این منطقه، مسیری طولانی را طی کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص برجام گفته: «دیگر از شر توافق احمقانه‌ای که اوباما با آنها بسته بود، راحت شدیم.»

ترامپ افزود: «آنها در پی حفظ توافق هسته‌ای هستند ولی من به شما می گویم که به زودی، آنها بازخواهند گشت و برای توافقی بهتر با ما مذاکره خواهند کرد و ما به این توافق دست خواهیم یافت.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ارزیابی رفتار ایران پس از خروج واشنگتن از برجام گفت: «آنها خیلی بد بودند و باید آن کارهایشان متوقف می‌شد. من از توافق (هسته‌ای) بیرون آمدم و احساس می‌کنم که از آن زمان، آنها با آمریکا محترمانه‌تر برخورد می‌کنند و شما دیگر آن قایق‌های کوچک را در حال اذیت کشتی‌های آمریکایی نخواهید دید.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.