پارلمان اروپا امروز پنجشنبه با اکثریت آراء به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رأی داد که نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری همه زندانیان سیاسی و در رأس آن‌ها نبیل رجب فعال مشهور حقوقی بحرینی است.

در این قطعنامه بر ضرورت توقف همه خشونت‌ها، ایجاد رعب و وحشت و  تعقیب مدافعان حقوق بشر تاکید شده است.

از ۶۳۴ عضو پارلمان اروپا که در این رأی‌گیری شرکت کردند، ۴۷۹ نفر رأی موافق، ۹۷ نفر رأی مخالف و ۵۸ نفر نیز رأی ممتنع دادند.

به گفته فعالان بحرینی تصویب این پیش‌نویس مزبور به معنی شکست مفتضحانه سیاست‌های سرکوبگرانه و تهدید علیه فعالان بحرینی و خانواده هایشان در بحرین و به مثابه سیلی دیپلماتیک به نظام حاکم بحرین است آن هم در شرایطی که آل خلیفه بر اساس تلاش‌های بی حاصل سرگرم ادعاهای دروغین در مورد اوضاع کشور و تکذیب واقعیت ها است.

مرکز حقوق بشر بحرین: منتظر مواضع مشابه آلمان و کشورهای دوست هستیم

در همین رابطه یوسف‌ المحافظه نایب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفت که بعد از اعتراف فرانسه به ظلم و ستم سیاسی علیه فعالان در بحرین، پیش‌نویس قطعنامه پارلمان اروپا بر بحرانی بودن اوضاع حقوق بشر در بحرین دلالت می‌کند و ما منتظر مواضعی مشابه از سوی آلمان و سایر کشورهای دوست و همپیمان به منظور فشار بر رژیم بحرین و ملزم کردن آن به قوانین و منشورهای بین‌المللی هستیم.

وی افزود: بعد از تصویب قطعنامه پارلمان اروپا، بیانیه فرانسه و گزارش‌های مجامع بین‌المللی درباره بحرانی بودن اوضاع در بحرین، همه تلاش‌های رژیم برای گمراه کردن و فریب مردم و همچنین تلاش‌ها برای تهدید فعالان در خارج، به هدر رفت.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.