وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای تجاوزات همه جانبه رژیم سعودی و متحدان و مزدورانش به بندر الحدیده در ساحل غربی یمن را دارای پیامدهای فاجعه‌بار دانست.

در این بیانیه آمده است یورش نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی به بندر  الحدیده سبب بروز فاجعه در یمن خواهد شد و راه‌های حل بحران را از بین خواهد برد.

این بیانیه آورده است در صورتی که جنگ در یمن منجر به بسته شدن کانال تامین مواد و  تجهیزات پزشکی و معیشتی اساسی  که بندر الحدیده فراهم می‌کند، منجر شود، غیرنظامیان یمن در پرتگاه مرگ قرار خواهند گرفت.

وزارت خارجه روسیه هشدار داده است تمام این موارد نگرانی‌هایی را که از ابتدا ابراز می‌کردیم، مورد تاکید قرار می‌دهد به اینکه تجاوز به الحدیده ممکن است منجر به عواقب فاجعه‌بار برای تمام ساکنان یمن شود و از اینکه زمان بیشتری که مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل در امور یمن خواستار شده بود، داده نشد، ابراز تاسف می‌کنیم.

خاطر نشان می‌شود نیروهای مزدور سعودی با پشتیبانی همه جانبه هوایی، زمینی و دریایی از صبح چهارشنبه ۱۳ ژوئن(۲۳ خرداد)، تجاوزات گسترده خود را با عنوان ادعایی پیروزی طلایی برای اشغال بندر الحدیده آغاز کرده‌‌اند که با مقاومت سرسختانه و شجاعانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون روبرو شده و یک ناوچه متجاوز  اماراتی هم روز گذشته منهدم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.