خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای امروز دوشنبه نکات اصلی احتمالی در دستور کار نشست آتی میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را منتشر کرد.  

همانطور که انتظار می‌رود، رهبران کره‌شمالی و آمریکا مساله خلع سلاح هسته‌ای را به بحث می‌گذارند. این گزارش در واقع تاییدی رسمی است که نشان می‌دهد معاهده صلح دائم در دستورکار است و کی‌سی‌ان‌ای تاکید کرد "مساله برقراری مکانیزم دائم و پایدار حفظ صلح" در  شبه جزیره کره یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مذاکرات ۱۲ ژوئن (سه‌شنبه) است.

ماه گذشته گزارش شد مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی احتمالا به مذاکرات میان کیم و ترامپ ملحق می شود و این در صورتی است که نشست سنگاپور موفقیت‌آمیز باشد. مون همچنین یک نشست سه جانبه برای پایان دادن رسمی به جنگ کره پس از این نشست پیشنهاد داده است.

در حالی که خصومت میان دو کره با آتش‌بس موقت در سال ۱۹۵۳ به پایان رسید، هیچگونه معاهده صلحی هنوز به امضا نرسیده است.

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، جدای از شکستن بن‌بست یکساله در مذاکرات هسته‌ای، پیونگ‌یانگ همچنین به دنبال ارتقای کلی مناسبات دوجانبه آمریکا – کره‌شمالی و "سایر مسائل و دغدغه‌های مشترک" شده که "لازمه دوره تغییر یافته" است.

طبق این گزارش هیات‌ها "دیدگاه‌های گسترده و عمیق در مساله ایجاد روابط جدید جمهوری دموکراتیک خلق کره-آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند."

این خبرگزاری فاش کرد، کیم با یک هواپیمای چینی که برای استفاده شخصی او فراهم شده بود، به سنگاپور رفت و مقام‌های ارشد از جمله کیم یو-جونگ، خواهر بانفوذش این رهبر جوان را همراهی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.