ایندیپندنت با استناد به تحقیقات خود افزود:در عمل از هر ۱۴ انگلیسی یک نفر به بانک غذا (food bank) در این کشور وابسته است و همین تعداد نیز ناچارند در سطل‌های زباله دنبال باقی‌مانده مواد غذایی بگردند و یا برای تأمین غذا، گدایی کنند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که در حدود یک‌میلیون انگلیسی به دلیل مشکلات مالی، میزان غذای فرزندان خود را کاهش داده‌اند.

کارشناسان امور سیاسی هشدار داده‌اند که این وضعیت نتیجه مستقیم سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار است. به اعتقاد آن‌ها سیاست‌های یادشده در عمل، در جهت گسترش فقط طراحی‌شده است.

پیش‌ از این «بنیاد ژوزف راونتری» با ارائه آماری گفته بود که تنها در یک سال گذشته ۱.۵ میلیون انگلیسی فقیر شده‌اند که این میزان با کل جمعیت دو شهر بزرگ بیرمنگام و لیورپول برابری می‌کند.

بنیاد ژوزف راونتری در ماه آوریل گذشته فاش کرد که شمار تحویل غذای اضطراری به مردم انگلیس با افزایش ۱۳ درصدی به بالاترین حد خود طی سال‌های اخیر رسیده است.

این نهاد انگلیسی درنتیجه تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که از میان هزاران فقیر در انگلیس، کمبود غذا یکی از شایع‌ترین مشکلات این افراد بوده؛ ۴۷ درصد گفته‌اند به وسایل بهداشتی اولیه دسترسی نداشته‌اند؛ ۴۶ درصد گفته‌اند لباس مناسب نداشته‌اند و ۴۲ درصد گفته‌اند ناچار شده‌اند در محل‌های سرد زندگی کنند زیرا قادر نبوده‌اند سرپناهشان را گرم کنند.

بر اساس این گزارش، از هر ۵ نفر یک نفر نتوانسته هزینه برق را بپردازد و درنتیجه، شب‌ها در تاریکی مانده و ۱۶ درصد نیز گفته‌اند کارتن خوابند.

ایندیپندنت به نقل از «مارگارت گرینوود» (Margaret Greenwood)، وزیر کار و امور بازنشستگی دولت سایه انگلیس این آمار را تکان‌دهنده نامیده و نوشته است پس از هشت سال حکومت دولت محافظه‌کار در این کشور، فقر دوباره به خیابان‌های کشور ما بازگشته است.

چندی پیش روزنامه گاردین در گزارشی تکان‌دهنده از مجازات متکدیان و افراد بی‌خانمان در انگلیس خبر داد. این نشریه عنوان کرد که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در دوران تصدی وزارت کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی دستورالعملی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن شوراهای شهر در چارچوب مقابله با بدرفتاری در جامعه با متکدیان و افراد بی‌خانمان برخورد کنند.

براساس این دستورالعمل موسوم به «حفاظت از فضای عمومی»، متکدیان از ورود به مرکز شهر منع هستند و درصورتی‌که مرتکب تخلف شوند ابتدا جریمه نقدی و سپس بازداشت می‌شوند.هم‌راستا با اجرای این قانون، گاردین گزارش داد که تاکنون ۵۱ نفر به جرم نقض قوانین شهرداری محکوم‌به پرداخت صدها پوند و در برخی موارد زندانی‌شده‌اند.

بر اساس آمار رسمی منتشرشده شمار افراد بی‌خانمان در انگلیس از سال ۲۰۱۰میلادی ۱۹۴ درصد رشد داشته است. تحلیل گران، سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار «می» را همچنین عامل رواج بدرفتاری، بروز خشونت و بیگانه هراسی در این کشور می‌دانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.