اکسپرس نیوز گزارش داد، در پی افزایش فشارها علیه «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق پاکستان که مدت‌ها است در امارات زندگی می‌کند، وی تاریخ بازگشت خود را اعلام کرد.

پرویز مشرف تصریح کرد: بلافاصله بعد از عید فطر به پاکستان بازخواهم گشت و پاسخ افرادی که مرا متهم کرده‌اند خواهم داد.

وی افزود: تاریخ دقیق بازگشت خود را زمانی اعلام خواهم کرد که دادگاه عالی پاکستان رای نهایی را در مورد زمان برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات من اعلام کند.

رئیس جمهور سابق پاکستان گفت: حزب مسلم لیگ تمام پاکستان نیز در انتخابات آتی شرکت خواهد کرد و ما ظرف چند روز آینده نامزدهای مورد حمایت خود در تمام پاکستان را معرفی می‌کنیم

فرمانده سابق ستاد ارتش پاکستان اضافه کرد: هدایت حزب را در انتخابات عادی شخصا به عهده خواهم داشت و اطمینان دارم پیروزی های چشم‌گیری به دست می‌آوریم.

گفتنی است پرویز مشرف پس از افزایش پیگیری‌های دولت حزب نواز علیه او در پرونده قتل بی‌نظیر بوتو، بیماری را بهانه کرده و از کشور گریخت.

اخیرا وزارت کشور پاکستان اعلام کرده بود به دلیل عدم توجه پرویز مشرف به احضاریه‌های مکرر دادگاه، مدارک هویتی او باطل خواهد شد.

ترور بی‌نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در سال ۲۰۰۷ یکی از پیچیده‌ترین معماهای تاریخ پاکستان به حساب می‌آید و با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز عاملان این اتفاق معرفی نشده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.