این مقام که به نامش اشاره ای نشده است، در این باره گفت: شورای دفاعی مشترک کانادا و فرانسه اواخر سال ۲۰۱۸ تشکیل خواهد شد و از وظایف آن هماهنگی بیشتر ارتش دو کشور خواهد بود.

این مقام بلندپایه دولت اتاوا تصریح کرد، نام دقیق این گروه&#۳۹;شورای همکاری فرانسه – کانادا در زمینه دفاعی&#۳۹; خواهد بود و تشکیل این شورا، امکان افزایش عملیات مشترک نظامی دو کشور را فراهم می کند.

از سوی دیگر، این مقام کانادا اعلام کرد: &#۳۹;امانوئل مکرون&#۳۹; رئیس جمهوری فرانسه و &#۳۹;جاستین ترودو&#۳۹; نخست وزیر کانادا بر تشکیل جلسه مشترک کابینه دو کشور تاکید کردند.

به گفته این مقام کانادایی این اقدام با هدف آن صورت می گیرد که این شورای مشترک کابینه دو کشور دستکم هر دو سال یکبار برای ارزیابی همکاری و توسعه فعالیت های مشترک دو جانبه تشکیل شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مکرون و ترودو در بیانیه ای مشترک حمایت خود را از یک نظام جهانی چند جانبه قدرتمند، شفاف و مسئول دربرابر چالش های جهانی اعلام کردند.

در ادامه بیانیه مشترک کانادا و فرانسه همچنین آمده است: در شرایط ژئوپلیتیک پیچیده که کره زمین و نظام جهانی در آینده با آن روبروست، پاریس و اتاوا برای پشت سرگذاشتن این مشکلات و چالش ها، مصمم به همکاری با یکدیگر هستند.

رئیس جمهوری فرانسه دو روز مانده به نشست گروه هفت قدرت اقتصادی جهان موسوم به جی ۷، روز چهارشنبه وارد کانادا شد.

نشست گروه ۷ قدرت اقتصادی جهان قرار است روزهای جمعه و شنبه در ایالت &#۳۹;کبک&#۳۹; کانادا برگزار شود.

نخست وزیر کانادا پیشتر پیش بینی کرد که نشست آینده گروه هفت به دلیل مواضع اخیر آمریکا در اعمال تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای مختلف، دشوار خواهد بود.

گروه ۷، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور بزرگ صنعتی است که در سال ۱۹۷۵ با حضور شش کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تشکیل شد و پس از آن کانادا به عنوان هفتمین کشور به آن ها پیوست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.