قرار است رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا قرار است ۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خرداد ماه با یکدیگر دیدار کنند.

طبق گمانه زنی های برخی رسانه های آمریکایی و آسیایی اگرچه بسیاری از هتل ها و مراکز لوکس زنجیره ای مانند &#۳۹;گرند حیات&#۳۹; و &#۳۹;اس تی رگی&#۳۹; در سنگاپور وجود دارد اما کارشناسان براین باورند که دیدار دوجانبه کیم – ترامپ در هتل پنج ستاره شانگریلا Shangri-La در مرکز این شهرکوچک انجام خواهد شد.

برخی کارشناسان امنیتی به شبکه سی ان بی سی گفتند: با توجه به اینکه هتل ۷۹۲ اتاقه شانگریلا در بالای یک تپه قرارگرفته که صرفا یک جاده باریک از آن می گذرد و چشم انداز خوبی برای اطراف دارد، این ویژگی ها در مجموع به نیروهای امنیتی اجازه می دهد که موقعیت امنی در حفاظت از رهبران دو کشور در جریان این دیدار مهم ایجاد کنند.

این هتل یک مرکز تجمعات سیاسی بسیار مهم بین المللی در سنگاپور محسوب می شود و پیشتر میزبانی &#۳۹;باراک اوباما&#۳۹; و &#۳۹;جرج دبلیو بوش&#۳۹; دو رئیس جمهوری سابق آمریکا را نیز در کارنامه خود داشته است.

&#۳۹;جرج دبلیو بوش &#۳۹; در سال ۲۰۱۵ در این هتل نشست های مشترک جداگانه ای با &#۳۹;شی جین پینگ&#۳۹; رئیس جمهوری چین و &#۳۹;ما یینگ جی ئو&#۳۹; Ma Ying-jeou رئیس جمهوری پیشین تایوان برگزار کرد.

این هتل همچنین هرساله میزبان کنفرانس امنیتی گفت وگوهای شانگریلا با حضور وزیران و مسئولان دفاعی و امنیتی کشورهای متعدد از سراسر جهان است.

این کنفرانس در سال جاری با حضور ۲۸ مقام ارش و عالی رتبه دفاعی و ناندرا مودی نخست وزیر هند در سنگاپور و دراین هتل برگزار شد.

چهارمین نشست از هفدهمین کنفرانس امنیت آسیا موسوم به گفت و گوی های دور شانگریلا Shangri-La به مدت سه روز در هفته جاری در سنگاپور برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست درباره چالش هایی که امنیت جهان به ویژه آسیا را تهدید می کند بحث و گفت و گو کردند.

&#۳۹;گفت وگوی شانگریلا&#۳۹; یک اجلاس بین دولتی است که از سال ۲۰۰۲ هرسال توسط موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، در یک کشور و امسال در سنگاپور برگزار شد.

در جریان کنفرانس سال ۲۰۱۶ شانگریلا یکی از نیروهای امنیتی نپالی فردی را که بدون توجه به اخطارهای ایست ، سعی داشت با خودرو به داخل این هتل نفوذ کند، با شلیک گلوله از پای درآورد.

گمانه زنی های رسانه ای در حالی در مورد برگزاری محل دیدار ترامپ – اون بالا گرفته است که تاکنون هیچ یک از مقام های رسمی سنگاپور و همچنین مسئولان هتل در این زمینه اظهار نظر رسمی نداشته اند.

علاوه براین واشنگتن و پیونگ یانگ نیز هنوز در مورد مکان اصلی این دیدار با یکدیگر به طور کامل توافق نرسیده اند، اما طبق آخرین اطلاعیه کاخ سفید، قرار است این ۲ نفر درساعت ۹ صبح ( به وقت محلی) در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در شهر سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفت وگو داشته باشند.

براساس این ارزیابی ها، اگر مکان نشست دو جانبه یک هتل مانند شانگریلا باشد اما ممکن است رهبران پس از انجام این دیدار، این محل را به مقصد سایر هتل های دیگر ترک کنند.

دولت – شهر سنگاپور در سال ۲۰۰۶ میزبان اجلاس مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز بود.

&#۳۹;کیم یونگ چول&#۳۹; نائب رئیس حزب کارگران کره شمالی و دستیار ارشد رهبر این کشور، پس از ۵ روز سفر به آمریکا روز گذشته از طریق فرودگاه پکن به پیونگ یانگ بازگشت.

کیم که از چهارشنبه گذشته در آمریکاسرگرم مذاکره برای دیدار احتمالی ترامپ- کیم بود ، پیش از آنکه به منظور تحویل نامه &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی با &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند در نیویورک با &#۳۹;مایک پمپئو&#۳۹; وزیر خارجه آمریکا ملاقات کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.