رویترز اعلام کرد، بهای نفت پس از آنکه در معاملات پیشین با حدود ۲ درصد کاهش همراه بود، امروز (سه شنبه) افزایش یافت. این در حالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و احتمال افزایش ذخایر نفتی اوپک بهای طلای سیاه را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۱۵ سنت افزایش (معادل ۰.۲ درصد) به ۷۵ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز گذشته با ۲ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۲۹ سنت رسیده بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۸ سنت افزایش (معادل ۰.۴ درصد)، ۶۵ دلار و ۳ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا در معاملات روز گذشته با ۱.۶ درصد کاهش همراه بود.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است ۲۲ ژوئن در وین ملاقات کنند تا درباره افزایش سطح تولیدات نفتی این سازمان به دلیل کاهش ذخایر نفتی ایران و ونزوئلا گفتگو کنند. پیش از این عربستان سعودی و روسیه بر ضرورت افزایش سطح تولیدات نفتی خود تأکید کردند.

این درحالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا همچنان بازار نفت را تحت تأثیر قرار داده است. در ماه مارس، سطح تولید نفت آمریکا به ۱۰.۴۷ میلیون بشکه در روز رسید. فقط روسیه بیش از این مقدار نفت تولید می کند. شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» هم اعلام کرد که آمریکا در هفته منتهی به ۱ ژوئن ۲ سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است و تعداد کل آنها را به ۸۶۱ مورد رسانده است. این بیشترین تعداد سکو از سال ۲۰۱۵ محسوب می شود. مؤسسه نفت آمریکا هم قرار است امروز داده های ذخایر نفتی این کشور در هفته گذشته را منتشر کند.

بهای طلا هم در پی افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در دو هفته اخیر پس از انتشار گزارش داده های اقتصادی این کشور، امروز با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر ۱۲۹۱.۴۰ دلار معامله شد. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با ۰.۱ درصد افزایش همراه بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.