پایگاه اطلاع رسانی روزنامه کویتی الرای ، نوشت : دوحه این تمایل خود را در نامه ای که شیخ &#۳۹;تمیم بن حمد آل ثانی&#۳۹; امیر قطر ساعاتی پیش برای امیر کویت ارسال کرد ، تصریح کرده است.

&#۳۹;محمد بن عبدالرحمن آل ثانی&#۳۹; معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر عصر شنبه نامه امیر این کشور را به شیخ &#۳۹;صباح احمد الجابر الصباح&#۳۹; امیر کویت تسلیم کرد.

روزنامه کویتی به نقل از منابع مطلع افزود : قطر در این نامه تاکید کرده است که تنها در نشستی حاضر خواهد شد که صراحت و شفافیت دستور کار آن باشد و به هیچ پیش شرطی هم مشروط نشود.

نامه امیر قطر به همتای کویتی چند هفته بعد از آن ارسال می شود که امیر کویت در نامه ای به سران کشورهای قطر ، عربستان ، امارات و بحرین خواستارحل و فصل اختلافات آنها در داخل شورای همکاری خلیج فارس شده بود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶ ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی با این کشور را هم بستند.

این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند که عذرخواهی قطر از آنها یکی از این شروط بود.

دوحه طی یک سال گذشته به هیچیک از این شروط عمل نکرده و اعلام کرده است که تحریم کنندگان برای اثبات ادعای خود هیچ سند قبال اعتنایی در اختیار ندارند.

دولت کویت طی یک سال اخیر تلاش های زیادی برای حل بحران به عمل آورده است اما تاکنون این تلاش ها به نتیجه نرسیده است .

امیر کویت تلاش کرد موضوع را در جریان سی وهشتمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که دسامبر گذشته در کویت برگزار شد ، حل کند اما عربستان ، امارات و بحرین با کاهش سطح مشارکت خود ، این تلاش را ناکام گذاشتند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم اخیرا برای حل بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس ابراز تمایل کرده است .

ترامپ می گوید: تنش بین اعضای این شورا موجب شکست سیاست های واشنگتن در قبال تهران شده است.

&#۳۹;خالد العطیه &#۳۹; معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر پیشتر گفته بود ترامپ تنها کسی است که می تواند با یک تلفن این بحران را حل کند.

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر ، با اشاره تلویحی به این موضع ، قطر را متهم می کنند که به دنبال حل تنش در خارج از شورای همکاری خلیج فارس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.