الخبر در بخش نظر سنجی خود این پرسش را مطرح کرده است، آیا موافق درخواست برای تعلیق عضویت الجزایر در اتحادیه عرب هستید؟ ۸۲.۳درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار خارج شدن کشورشان از اتحادیه عرب شده، ۱۴.۵درصد با این درخواست مخالفت کرده و ۳.۱درصد شرکت کنندگان اعلام کرده اند در این باره نظری ندارند.

بر اساس این گزارش ، دو هفته پیش نیز «لویزه حنون» رئیس حزب کارگران الجزایر در کنفرانسی مطبوعاتی در حمایت از مردم فلسطین ، اتحادیه عرب را به خیانت به آرمان های فلسطین متهم کرد و گفت: دولت الجزایر باید از سیاست های عربستان و دیگر خائنان عرب فاصله بگیرد.

وی اتحادیه عرب و رژیم صهیونیستی را دو روی یک سکه دانست و افزود: اتحادیه عرب و رژیم صهیونیستی بسیار شبیه به هم و همانند دوقلو هستند.

حنون همچنین از مقام های الجزایر خواست از اتحادیه عرب خارج و تاکید کرد که ما نمی توانیم در کنار خائنان بنشینیم.

همچنین « سعد بوعقبه» ستون نویس مشهور الجزایری پیشتر نوشت: اتحادیه عرب تنها به محلی برای جمع شدن مقام های کشورهای عربی تبدیل شده و تجربه نشان داده است هیچ گونه اثرگذاری ندارد و به همین دلیل الجزایر باید از آن خارج شود.

بوعقبه افزود: شرکت الجزایر در نشست های اتحادیه عرب بی فایده است ،نتیجه ای از جلسات آن حاصل نمی شود و به همین دلیل کشور ما باید عضویت خود را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورد.

این نویسنده با انتقاد شدید از عملکرد اتحادیه عرب نوشت: الجزایر باید سهم خود را از مقر اتحادیه عرب در قاهره بفروشد و پول حاصل از آن را هزینه درمان زخمی های انتفاضه قدس کند، این کار بسیار بهتر از شرکت در نشست های این اتحادیه است که تبدیل به نمادی برای زبونی و خواری عرب ها شده است.

اتحادیه عرب سازمانی بین‌المللی و منطقه‌ای شامل ۲۲ کشور عربی زبان شامل ۱۰ کشور آفریقایی و ۱۲ کشور آسیایی است . این اتحادیه در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو مؤسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و اردن بنیانگذاری شد و یمن نیز چند روز بعد در ۵ می ۱۹۴۵ به آن پیوست. این اتحادیه ۲۲ عضو اصلی و چهار عضو ناظر دارد.

عضویت سوریه در آن از نوامبر ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.