بنن در مصاحبه باشبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا افزود:دولت ترامپ درآستانه انتخابات میان دوره ای پارلمان این کشور که قرار است در ماه نوامبر (آبان و آذر) برگزار شود، بار دیگر تعطیل خواهد شد.

این استراتژیست سابق کاخ سفید بحث واختلاف نظر بر سر مرزهای جنوبی و دیوار کشی مرز مکزیک با آمریکا را علت این تعطیلی دانست.

بنن با اشاره به اینکه ایجاد دیوار در مرز آمریکا و مکزیک یکی از برنامه های مهم سیاست خارجی دونالد ترامپ درجریان کارزار انتخاباتی بود، گفت: مساله دیوار تنها یک مورد نمادین نیست، دیوار بطور کل در مرکز برنامه های وی (ترامپ) قرار دارد.

وی که از ژانویه تا اوت ۲۰۱۷به عنوان استراتژیست ارشد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کرد،ادامه داد: معتقدم کاری که ترامپ خواهد کرد این است،درحالی که ما به ۳۰سپتامبر (۸مهرماه) نزدیک می شویم، چنانچه لایحه هزینه های دولتی شامل هزینه کامل ساخت دیوار، در بودجه لحاظ نشده باشد، ترامپ دولت را تعطیل خواهد کرد.

سی ان ان گزارش داد: بنابر اسناد و مدارک اداره گمرکات و حفاظت از مرز ها، در ماه ژانویه گذشته دولت ترامپ درخواست ۳۳میلیارد دلار جهت هزینه تامین امنیت مرزها را داده بود که از این میزان ۱۸ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مشترک با مکزیک بود، که این اسناد در آن زمان برای تصویب به کنگره فرستاده شد.

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: کنگره خواستار مشخص شدن محل بودجه برای ساخت این دیوار شد اما ترامپ در ماه مارس بطور خصوصی گفته بود که (هزینه) ساخت این دیوار از محل بودجه ارتش امریکا برداشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تعطیلی دولت فدرال آمریکا زمانی رخ می دهد که کنگره و یاشخص رئیس جمهوری آمریکا از تصویب و یا امضای لایحه بودجه قصور کند.

تاکنون دولت آمریکا در پی اختلافات حزبی و یا با شخص رئیس جمهوری از دهه هشتاد تاکنون ۹ بار به تعطیلی کشیده شده است.

در دهه هشتاد چهار مرتبه و در دهه نود میلادی نیز سه بار دولت فدرال تعطیل شد.

دراکتبر ۲۰۱۳ و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بحث بر سر افزایش سقف استقراض دولتی و اختلاف نظر بین دولت وقت و کنگره، دولت فدرال به مدت ۱۶ روز تعطیل شد.

دولت آمریکا یک بار دیگر در دوره ترامپ و در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ برابر با ۲۹ دی ماه ۱۳۹۶ در پی اختلاف نظر بین دو حزب جمهوریخواه و دمکرات به مدت سه روز تعطیل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.