عباس چمنیان در نقدی به بررسی شرایط ایران در جام جهانی روسیه پرداخته است.

کادر فنی تیم ملی در بازی با ترکیه شاکله تیم را در ترکیب اصلی قرار داده بود و بازیکنان تعویضی برای شناسایی و ارزیابی بیشتر در کنار بازیکنان اصلی به زمین رفتند. یکی از نکات مثبتی که در بازی تیم ملی مقابل ترکیه مشاهده کردیم، عملکرد خوب بازیکنان هجومی تیم ملی بود که نسبت به آینده و رقابت با همگروه‌های مان در جام جهانی امیدوارمان کرد.

در سال‌های گذشته، تیم ملی بیشتر روی فاز دفاعی تمرکز داشت ولی در بازی با ترکیه مهاجمان تیم ملی نشان دادند که می‌توانند در فاز تهاجمی نمایش خوبی داشته‌ باشند. حضور بازیکنانی همچون علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی در خطه حمله باعث می‌شود که علاوه بر ضدحملات، شرایط خوبی در زمان حمله داشته‌ باشیم. اشتباهاتی که در دیدار با ترکیه در فاز دفاعی داشتیم، به واسطه ناهماهنگی میان روزبه چشمی و مرتضی پورعلی گنجی بود. هر ۲ گلی که تیم ترکیه وارد دروازه ما کرد، به خاطر ضعف در قلب دفاع تیم بود. نبود سید جلال حسینی در ترکیب تیم مشهود بود، با این حال باید دیگر بازیکنان در جام‌جهانی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند تا نبود حسینی در ترکیب تیم ملی به چشم نیاید. در زمان باقیمانده تا جام جهانی باید بیشتر روی فاز دفاعی تیم کار شود، با شناختی که از کی‌روش دارم مطمئنم که تا روز آغاز مسابقات جام جهانی، عملکرد تیم ملی بهتر و بهتر خواهد شد. ضمن اینکه بیرانوند به غیر از چند توپی که توانست مهار کند، به ثبات عمل بیشتری نیاز دارد تا بتواند از دروازه تیم ملی به خوبی محافظت کند.

 مسعود شجاعی هم به واسطه تجربه و خلاقیتش توانست در امر بازیسازی شرایط خوبی را برایمان ایجاد کند اما متاسفانه در فاز پوشش و برای پر کردن فضای بازی در هنگام حمله ترکیه نتوانست خوب عمل کند. البته کی‌روش ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند تیم‌های همگروه ایران را غافلگیر کند. امیدوارم بازیکنان بهترین عملکرد خود را در جام‌جهانی به نمایش بگذارند. پیش‌بینی می‌کنم تیم ملی از گروه خود صعود کند. اگر به یک پیروزی و دو تساوی دست یابیم، شانس بالایی برای صعود خواهیم‌داشت. با ظرفیت بالایی که تیم ملی ایران دارد، رقبا از ما هراس خواهند داشت. تیم ملی ایران در حال حاضر قدرت اول آسیاست و بازی مقابل این تیم دشوار خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.