محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: صمیمانه باید از همه همکارانم در مجلس شورای اسلامی و همه فراکسیون های سیاسی مجلس که ظرفیت نظام را امروز در انتخابات نشان دادند، تشکر کنم. 

وی افزود: ما در یک رقابت بسیار جدی وارد شدیم و نتیجه هم هرچه باشد باید مورد احترام فراکسیون ها قرار گیرد، ان شاءلله از فردا وارد فاز جدید رفاقت می شویم، تا بتوانیم کارآمدی مجلس را بیشتر کنیم. 

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: مهمترین مسئله ای که برای ما مطرح بود و با تمام توان برای سال سوم به صحنه آمدیم، ، ارتقا و کارآمدی مجلس بود، بر این باورم که ظرفیت مجلس باید جدی تر به کار گرفته شود تا بتوانیم در سال سوم با تعامل بیشتری که در پی رای گیری امروز و شفاف شدن جریانات سیاسی، عملکرد بالاتری داشته باشیم. 

عارف افزود: امروز تقریبا یک نوع وزن کشی سیاسی بود، جریان های سیاسی وزن خودشان را نشان دادند، لذا آنها باید با توجه به وزنی که دارند در جهت خواسته های به حق و مطالبات مردم با هم همکاری کنند. 

وی با اشاره به اختلاف رای خود با علی لاریجانی برای کسب ریاست مجلس بیان کرد: اینکه من انتخاب شوم یا آقای لاریجانی که عزیز ماست، نمی دانم چقدر متفاوت است، جهت گیری و خروجی مجلس متفاوت است، ما با این نگاه در سال سوم به صحنه آمدیم و ان شاءلله ادامه می دهیم. 

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که به نظر شما یک سال آینده مجلس چگونه خواهد شد، اظهار کرد: خوش بین تر از گذشته هستم و فکر می کنم زمینه همکاری های شفاف فراکسیون ها در عین حال با حفظ دیدگاه ها و جهت گیری هایشان بهتر خواهد شد و امیدوارم بتوانیم عملکرد بهتری را با کمک فراکسیون های مختلف و حتی فراکسیون های تخصصی که در مجلس حضور دارند، ارائه دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.