مجتبی صدیقی در گفتگو با مهر با اشاره به تامین ارز دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل  در خارج از کشور گفت: تامین ارز این دانشجویان، از اواخر فروردین ماه سالجاری پیگیری شد، بطوریکه ۲۸ فروردین ماه، لیست های تایید شده را برای دریافت ارز ارسال کردیم.

وی ادامه داد: بعد از تامین ارز دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، یک بخشی از دانشجویان جدید تحصیلات تکمیلی که قصد داشتند به خارج از کشور اعزام شوند و نیاز داشتند درابتدای عزیمت ارز همراه خود داشته باشند، باقی ماندند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: برای تامین ارز این گروه از دانشجویان نیز با بانک مرکزی رایزنی شد و این دانشجویان به مجموعه دانشجویان قبلی اضافه شدند و می توانند مانند دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در خارج از کشور ارز دریافت کنند.

وی ادامه داد: این دانشجویان به جای گواهی اشتغال به تحصیل در خارج، باید پذیرش معتبر از دانشگاه خارجی را به سازمان امور دانشجویان ارائه دهند و سازمان هر هفته دانشجویان جدید را برای دریافت ارز به بانک معرفی می کند.  

صدیقی با اشاره به فراهم شدن تسهیلات ارزی برای دانشجویان مقطع کارشناسی شاغل به تحصیل در خارج از کشور گفت: این دانشجویان برای دریافت ارز باقی مانده بودند که با موافقت بانک مرکزی مشابه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همان تعرفه ارز دریافت می کنند، یعنی ماهیانه یک هزار دلار و شهریه دانشگاهی که به دانشگاه محل تحصیل حواله می شود حداکثر ۱۵۰۰۰ دلار است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: این تسهیلات، شامل دانشجویان کارشناسی می شود که قبل از ۳۱ اردیبهشت ماه سالجاری در خارج از کشور در دانشگاه مقصد ثبت نام کرده و مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: این دانشجویان می توانند از طریق سامانه نشا و نیز ثبت نام در سامانه تاک درخواست خود را ثبت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه سومین دوره پرداخت ارز دانشجویی از امروز  ۸ خرداد ماه آغاز می شود، گفت: هر دو هفته یک بار لیست اسامی بین یک هزار الی یک هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان ارز دانشجویی توسط سازمان امور دانشجویان تایید شده و به بانک مرکزی ارائه می شود.

صدیقی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۹ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در خارج از کشور در نوبت دریافت ارز قرار دارند و این دانشجویان بطور منظم هر دوهفته کاری یکبار به بانک معرفی می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.