صادق حسنوند، از صدور احکام پرونده شعبه مرکزی جهانشهر بانک ملی خبر داد و گفت: در سال ۹۵ بر اساس بازرسی‌هایی که اداره کل بازرسی امور شعب بانک ملی انجام می‌دهند مواردی تخلف را در شعبه جهانشهر مشاهده و گزارش می‌کنند.

وی افزود: افراد دخیل در پرونده که یکی از آن‌ها معاون شعبه جهانشهر و دیگری کارمند بازنشسته همان بانک بوده با همدستی تعدادی شرکت کاغذی اقدام به اخذ وام‌های کلان می‌کردند.

حسنوند در مورد این پرونده توضیح داد: پس از تشکیل پرونده برای ۵ متهم در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، مستندات جمع آوری و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد که با توجه به محرز بودن موارد اتهامی، احکام متهمان به جرم اختلاس و تحصیل مال نامشروع صادر شد.

وی ادامه داد: در این راستا برای متهم اول که رئیس شعبه جهانشهر بوده به جرم اختلاس به مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به مجازات حبس طویل المدت، انفصال دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی به میزان ۳۲۰ میلیون تومان و رد مال به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان محکوم شد.

رئیس شعبه ۱۱۲ کیفری ۲ کرج در مورد دیگر متهمان این پرونده گفت: متهم ردیف دوم که با شناسایی دیگر متهمان و تهیه و ارائه مدارک به بانک، معاونت در وقوع جرم داشته به دو سال حبس تعزیری و رد مال به مبلغ ۲۳۴ میلیون تومان محکوم شد.

وی افزود: متهمان ردیف سوم تا پنجم نیز که با ایجاد شرکت‌های کاغذی در مرکز ثبت شرکت‌های استان‌های مرکزی، خراسان رضوی و شمالی، بدون داشتن حتی یک فعالیت اقتصادی در استان البرز بالغ بر ۵ میلیارد تومان وام اخذ کرده بودند به حبس و رد مال محکوم شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.