حضور در جام جهانی برای تیم‌های فوتبال جهان مایه افتخار است. رقابت‌ها در این جام بسیار تنگاتنگ است و همه تمام تلاش خود را می‌کنند تا در  این جام پیروز شوند. آلمان قهرمان دوره قبل جام جهانی بوده است. این تیم در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ آرژانتین را با نتیجه‌ یک بر صفر شکست داد.

پنج تیمی که احتمال دارد امسال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قهرمان شوند عبارتند از:

۱. آلمان:

در سال ۲۰۱۴ ماریو گوتزه با زدن گل در ‌دقایق ‌اضافه بازی قلب آرژانتینی‌های زیادی را شکست. تیم آلمان استعدادهای زیادی را دارد. جوانان فوتبالیست با استعدادی در باشگاه‌های این کشور بازی می‌کنند. آلمانی‌ها قدرتمند هستند. تیم آنها ترکیبی از جوانان و با تجربه است. جوانانی همچون جاشوا کیمیچ و تیمو وارنر امیدهای این تیم هستند. بازیکنان با تجربه‌ای همچون توماس مولر، مارکو رئوس، تونی کروس، مسوت اوزیل، ژرومه بوآتنگ و مانوئل نویر مسئولیت‌ رهبری تیم را بر عهده دارند.

۲. برزیل:

از زمانی که برزیل در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ با نتیجه‌ ۷ بر یک مقابل آلمان شکست خورد زمان زیادی گذشته است. از آن زمان ترکیب تیم برزیل تغییر کرده و بازیکنان جوان خوبی ‌اضافه شده‌اند. برزیل تاکنون پنج بار قهرمان جام جهانی شده است و برای رقیبان خود تهدید به شمار می‌آید. برزیل در انتخابی جام جهانی در گروه خود با ۴۱ امتیاز اول شد و از تیم دوم ۱۰ امتیاز فاصله داشت. نیمار یکی از بازیکنان کلیدی برزیل است که می‌تواند به راحتی به خط دفاعی تیم‌های حرفه‌ای حمله کند. تیم برزیل، مارسلوی با تجربه و تیاگو سیلوا را در خط دفاعی خود دارد. فیرمینو و خسوس در خط حمله نیمار را یاری خواهند کرد.

۳. ‌اسپانیا:

‌اسپانیا پتانسیل‌ و خلاقیت لازم را برای جام جهانی دارد. فوتبال ‌اسپانیا در سال ۲۰۱۰ به اوج خود رسید؛ زمانی که این تیم در جام جهانی قهرمان شد. این تیم در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ نیز در بازی‌های یورو به قهرمانی رسید. با این حال در بازی‌های جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ این تیم مقابل برزیل شکست خورد و رو به افول گذاشت.

با این حال ‌اسپانیا همچنان تیم قدرتمندی است و بازیکنان جوان با تجربه در ترکیب خود دارد. افرادی مانند سرخیو راموس، جرارد پیکه، آندرس اینیستا، بوسکتس و جوردی آلبا، بازیکنان کلیدی ‌اسپانیا هستند. جوانانی همچون ایسکو، آسنسیو و واسکس نیز می‌توانند در نتیجه‌گیری ‌اسپانیا موثر باشند.

۴. فرانسه:

در سه سال اخیر تیم فرانسه، جدید شده است. تیم فرانسه در فینال بازی‌های یورو ۲۰۱۶ به پرتغال باخت. دیدیه دشان، مربی فرانسه برای انتخاب بازیکنان تیم با چالش برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روبرو بود زیرا بازیکنان بسیار خوب زیادی وجود دارند. آنتوان گریزمان، بازیکن کلیدی فرانسه است. این بازیکن در کنار کیلیان ام‌باپه، اولیویه ژیرو و نبیل فکیر خط حمله فرانسه را تشکیل می‌دهند. بازیکنانی همچون پل پوگبا، توماس لار، انگلولو کانته و بلز ماتوئیدی می‌توانند به عملکرد تیم فرانسه کمک کنند.

۵. آرژانتین:

خط حمله آرژانتین یکی از بهترین حمله‌های جام جهانی خواهد بود. آرژانتین از تیم‌هایی است که شانس قهرمانی امسال را دارد. آرژانتین معمولا در رقابت‌ها تا فینال پیش می‌رود.

بازیکنانی همچون لوکاس بیگلیا، اور بانگا و کریستیان پاوون در خط میانی تیم آرژانتین قرار دارند.

خط هافبک را بازیکنانی همچون نیکولاس اوتامندی، خاویر ماسچرانو، فدریکو فازیو و مارکوس روخو تشکیل می‌دهند.

سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین، لیونل مسی، پائولو دیبالا و آنخل دی ماریا در خط حمله این تیم هستند.

تیم‌هایی همچون بلژیک، پرتغال، شیلی و انگلیس نیز در این جام قوی هستند اما احتمال قهرمانی آنها کمتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.