مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو در این سفرهایش، تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در زمینه خروج از توافق هسته‌ای ایران را که با انتقادات پاریس و برلین همراه شد، مورد بررسی قرار خواهد داد.

این در حالی است که "ادوار فیلیپ" نخست وزیر فرانسه سفر خد به فلسطین اشغالی و اراضی اشغالی فلسطین را که قرار بود در تاریخ ۳۱ مه جاری و نخستین روزهای ماه ژوئن برگزار شود، لغو و دلیل آن را سرگرم بودن خود به مسائل مرتبط با کارهای دولتی عنوان کرد.

قرار بود فیلیپ در این سفر در کنار نتانیاهو در تاریخ یک ژوئن برنامه‌های فرهنگی و علمی مشترک میان فرانسه و رژیم صهیونیستی را در قدس افتتاح کند.

نتانیاهو در تاریخ ۱۶ مه نیز با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان گفت‌وگوی تلفنی انجام داده بود.

ترامپ در تاریخ هشت مه جاری از اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی ایران و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خبر داد و مدعی شد که این توافق بد و دارای عیب‌های متعدد در عرصه اجرا و اعمال محدودیت علیه برنامه هسته‌ای ایران و سیاست‌های آن در خاورمیانه است. فرانسه، انگلیس و آلمان به عنوان نمایندگان اروپا در توافق هسته‌ای با این تصمیم ترامپ مخالفت و بر تداوم اجرای توافق هسته‌ای با ایران "برجام" تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.