روسیا الیوم گزارش داد، عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ "الحسینیه" با هیئتی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست داریل عیسی دیدار کرد و طی این دیدار  دو طرف در خصوص روابط استراتژیک میان اردن و آمریکا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طی این دیدار پادشاه اردن خشونت اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان در نوار غزه را محکوم کرد.

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی اوضاع فلسطین پس از انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس پرداختند.

پادشاه اردن بر  حل و فصل مساله قدس در چارچوب مسائل مربوط به وضعیت نهایی بر اساس راه حل تشکیل دو کشوری تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت دستیابی به صلح فراگیر و عادلانه در منطقه که آرزوی قانونی فلسطینیان را در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را محقق سازد، تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر پادشاهی اردن، عبدالله دوم از حمایت آمریکا از شماری از برنامه‌های توسعه‌ای و نیز کمک در کاهش بارهای ناشی از بحران‌های منطقه‌ای تشکر و قدردانی کرد و نقش مهم کنگره را در این خصوص ستود.

طی این دیدار دو طرف همچنین درخصوص بحران سوریه به رایزنی پرداختند. عبدالله دوم بر حمایت کشورش از تمامی تلاش‌ها در ایجاد راه حل سیاسی برای بحران این کشور در  چارچوب نشست ژنو و اهمیت حفظ منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه تاکید کرد. توافق کاهش تنش در این منطقه سال گذشته میلادی میان اردن، آمریکا و روسیه به دست آمد.

رئیس و اعضای این هیئت آمریکایی نیز از نقش محوری اردن به رهبری عبدالله دوم در تعامل با پرونده‌های منطقه‌ای مختلف و تلاش‌های وی در تحقق صلح، تقویت امنیت و برقراری ثبات در منطقه تشکر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.