نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در گفتگویی مطبوعاتی دیدار اخیرش با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را "بسیار خوب" توصیف کرد و گفت: من و سید حسن نصرالله در بیشتر موضوعاتی که درباره آنها گفتگو کردیم، چه موضوعات منطقه‌ای و چه داخلی و در راس آنها لزوم شتاب در تشکیل کابینه جدید با یکدیگر کاملا توافق داریم.

 

بری تاکید کرد: اساسا من از بزرگترین مشتاقان و متعهدان به لزوم مبارزه با فساد و عدم سستی در این مساله هستم، به ویژه که ما با خطراتی مواجه هستیم که همه ما را بدون استثنا تهدید می‌کند.

 

رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر روابط ریشه‌دار و مستحکم میان جنبش أمل و حزب‌الله گفت:‌ من و سید حسن نصرالله یک روح در دو بدن هستیم.

 

وی افزود: اگر شرایط اقتضا کند، مانع از اینکه تعداد اعضای کابینه به ۳۲ وزیر برسد، نمی‌شوم.

 

بری درباره اینکه آیا جا پای دیگر احزاب سیاسی که تصمیم به جدایی از نمایندگی وزارتخانه‌ها گرفتند، خواهد گذاشت یا خیر، تاکید کرد: نمی‌خواهم از الان خودم را محدود به یک موضعگیری نهایی و قطعی کنم. این مساله برایم اهمیت دارد که بر اساس آنچه شرایط ایجاب می‌کند آزادیم در انتخاب وزراء امل را حفظ کنم، شاید جدا شوم و شاید هم نه.

 

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: من شخصا تا این لحظه نمی‌دانم چه کسی را انتخاب خواهم کرد، مانند همیشه معرفی گزینه‌ام را برای لحظه آخر نشستم با رئیس جمهور پیش از اعلام رسمی تشکیل کابینه خواهم گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.