تک‌تایمز گزارش داد، با نزدیک شدن به فصل تابستان، دمای هوا روزانه رو به افزایش است و دمای بالا می‌تواند برای خانواده‌هایی که کودک دارند در صورت بی‌توجهی به مشکل بزرگی تبدیل شود.

یک مطالعه جدید در مورد اینکه چگونه دمای بالای هوا در تابستان می‌تواند بر اتومبیل‌ها و کودکان در داخل آنها تاثیر بگذارد، منتشر شده است. یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده پزشکی سن‌دیگو قصد داشتند تا نشان دهند که چگونه قرار گرفتن در معرض گرمای خورشید ممکن است به عنوان مثال روی یک پسر ۲ ساله در شش خودروی متفاوت تأثیر بگذارد.

تیم تحقیقاتی سه تا پنج بار در روز، سه جفت از خودروهای مشابه را زیر نور خورشید و سایه قرار داد و میزان تغییر دما و کیفیت هوای داخل خودروها را اندازه گرفت.

تعدادی از اعضای تیم تحقیقاتی با دیدن نتایج، شگفت‌زده شدند. هنگامی که خودرویی را که یک ساعت زیر خورشید بود بررسی کردند، متوجه شدند که دمای فرمان به طور متوسط ​​به ۵۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دمای داشبورد نیز به طور متوسط به ۶۹ درجه می‌رسد.

درجه حرارت داخلی خودرو ۴۶ درجه و درجه حرارت صندلی‌ها به طور متوسط ۵۰ درجه سانتی‌گراد بود.

هنگامی که تیم به خودروهای در سایه قرار داده شده نگاه کرد، متوجه شد که دمای فرمان به طور متوسط ​۴۱ درجه، دمای داشبورد به طور متوسط ۴۷ درجه، دمای صندلی‌ها ۴۰ و درجه حرارت داخلی خودرو حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد بود.

محققان دریافتند اگر یک بچه ۲ ساله را در خودرو تنها بگذارند، درجه حرارت بدن کودک در یک ساعت به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در حالی که اگر خودرو در سایه باشد، رسیدن به این درجه حرارت، ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

دکتر "جنیفر وانوس"، نویسنده این تحقیق و استادیار دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو گفت: ما امیدواریم که مطالعه ما بتواند آگاهی مردم را افزایش دهد و منجر به تمرکز تولیدکننده‌های خودرو برای پشتیبانی فنی در این راه شود و به پیشبرد سیاست‌های جدید که ایمنی و نجات کودکان و حیوانات خانگی را به ارمغان می‌آورد، کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.