روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در تحلیلی پیرامون پیامدهای تحریم‌های آمریکا بر ایران و شرط و شروط جدید این کشور نوشت: «اندک دیپلمات‌های اروپایی و تحلیلگران بر این باورند که تحریم‌های جدید آن تاثیر‌هایی  که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امید دارد را بر ایران بگذارد.»

یک دیپلمات اروپایی در این زمینه اظهار داشت: «آمریکایی‌ها خواستار بی‌ثبات ساختن ایران هستند و اقدام‌هایی که ما انجام می‌دهیم را نمی‌پذیرند.»

این دیپلمات اروپایی که نامی از او برده نشده است، افزود که شک دارد این تحریم‌ها تاثیری زیاد بر ایران بگذارند. اما اگر این تحریم‌ها موجب بی‌ثباتی این کشور شوند، اروپا با پیامدهای مهاجرتی‌ و افزایش ناامنی منطقه‌ای مواجه می‌شود.

به نوشته نیویورک تایمز، این دیپلمات اروپایی گفت که اکثر سفارتخانه‌های اروپایی به شرکت‌های خود می‌گویند که در ترک ایران  عجله نکنند.

این دیپلمات اروپایی افزود: «ما به آن‌ها می‌گوییم که تصمیم عجولانه نگیرند و به تجارت خود در آنجا ادامه دهند. البته تصمیم گیرنده  خود آن‌ها هستند.»

مایک پامپئو هفته گذشته دوازده شرط جدید برای ایران تعیین کرد. این در حالی است که کشورهایی اروپایی حاضر در برجام، روسیه و چین در اعلام مواضع مخالف اقدام‌های یکجانبه آمریکا هستند و اینک با خروج این کشور مذاکرات ایران با گروه «۱+۴» در حال انجام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.