علی دایی با حضور در اردوی تیم ملی فوتبال د رکمپ ترکیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: بچه‌ها تمرینات خوبی را انجام می‌دهند تا انشالله ما در جام جهانی بازی‌های خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما دعوت شدیم تا بازی فردای تیم ملی را از نزدیک ببینیم. امروز هم بر سر تمرینات حاضر شدم تا روند آماده‌سازی ملی‌پوشان ایران را ببینم. من عاشق ایران و تیم ملی ایران هستم و امیدوارم بتوانیم در جام جهانی نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی افزود: با وضعیت اقتصادی که مردم ما دارند فکر کنم می‌توانیم پیام‌رسانی از طرف ملت‌مان باشیم.  آرزو می‌کنم تیم ملی بتواند بازی‌های خوبی را انجام بدهد و همه بازیکنانش با صحت و سلامت در جام جهانی حاضر شوند.

دایی در مورد اینکه او از جمله معدود پیشکسوتانی بود که حامی تیم ملی بود و در مراسم بدرقه تیم ملی هم حاضر شد و اینکه چرا همدلی در خانواده فوتبال در آستانه جام جهانی ایجاد نشد، گفت: فکر کنم در بقیه موارد هم همدلی نداریم. اگر همدلی بود وضعیت‌مان اینگونه نمی‌شد متأسفانه فوتبال هم جزیی از جامعه است و اکنون این اتفاق هم در فوتبال هم افتاده است. من از تمامی پیشکسوتان چه آنهایی که قبل از ما بودند و چه آنهایی که بعد از ما آمدند و چه آنهایی که با ما بودند خواهش می‌کنم تیم ملی را حمایت کنند. با حرف‌هایشان به مردم و تیم ملی روحیه بدهند.

سرمربی اسبق تیم ملی در مورد تمدید قرارداد کی‌روش با تیم ملی و اینکه نام او هم به عنوان جانشینی کی‌روش مطرح شده است، گفت: من از حقیقت دفاع کردم. از چیز توخالی و پوشالی دفاع نکردم نتایج کی‌روش نشان داده بهترین نتایج را در این چند سال گرفته‌ایم خدا را شکر مربی آمده که سوابق درخشانی داشته این نظر شخصی من است شاید افراد دیگر نظرات دیگری داشته باشند. اما کی‌روش از نظر فنی از همه ما بالاتر است و آرزویم این است که کی‌روش چهار سال دیگر سرمربی تیم ملی بماند تا درجام جهانی بعدی هم حضور داشته باشد و تیم ملی را بعد از چندین سال قهرمان آسیا کند آرزوی قلبی من این است. اینکه اسم من یا دیگران را می‌آورند بی‌خود است باید از همین مربیان بزرگ استفاده کنیم. کی‌روش توانسته خیلی‌ها را به فوتبال ملی ما معرفی کند خیلی‌ها که خود من وجود آنها را در باشگاه‌های اروپایی حس نمی‌کردم. کی‌روش خیلی کارها کرده و ان‌شاءالله بتوانیم از او استفاده کنیم نباید به راحتی چنین مربی بزرگی را از دست بدهیم.

دایی در مورد لغو بازی با یونان و ضربه این مسئله به تیم ملی گفت: هرچه بتوانیم برنامه‌‌مان را درست انجام بدهیم به روند آماده‌سازی تیم ملی کمک کرده‌ایم و کار گروهی تیم را بهتر می‌کند امیدوارم این بازی لغو نشود و این بازی انجام شود. چنین بازی‌های برای تیم ملی بسیار خوب است زیرا بازی با یونان و ترکیه بازی با دو تیم خوب اروپایی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.