دیدار دوستانه تیم ملی ایران و ترکیه فردا (دوشنبه) ساعت ۲۲:۴۵ در ورزشگاه فاتح تریم استانبول برگزار خواهد شد. کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: از طرف خودم و بازیکنان تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال ترکیه و همین طور باشگاه بشیکتاش تشکر می‌کنم که اگر حمایت‌های آن‌ها نبود اجرای برنامه آماده‌سازی تیم ملی مقدور نبود.

او درباره دیدار مقابل ترکیه گفت: مطمئناً این دیدارهای آماده‌سازی بسیار برای ما حائز اهمیت هستند. برنامه ما به این صورت تدوین شده است که با انجام بازی‌های دوستانه، شرایط را برای حضور در دیدارهای دشواری که در جام جهانی داریم فراهم کنیم. بدون این دیدارهای تدارکاتی مطمئنا آماده‌سازی ما لطمه خواهد خورد و محدود خواهد شد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: اگر بخواهم بازی مقابل ترکیه را با یک کلمه توصیف کنم باید بگویم این دیدار مانند یک هدیه برای ماست.

کی‌روش ادامه داد: بازی مقابل تیم باکیفیت ترکیه، بسیار مفید خواهد بود. ما نمی‌توانیم بهتر از این تیم پیدا کنیم. ترکیه سراسر انگیزه است و بازیکنانی دارد که می‌خواهند خودشان را ثابت کنند. تیم فوتبال ترکیه با فوتبال خوبی که ارائه می‌دهد در آینده حرفی برای گفتن در جامعه فوتبال خواهد داشت. این دیدار از این لحاظ که بعد از ۴۴ سال با ترکیه بازی می‌کنیم از لحاظ تاریخی هم مهم است. اگر بازی مقابل ترکیه یک هدیه باشد، بازی مقابل یونان یک سردرد برای ماست.

او درباره صحبت‌های خودش مبنی بر جدایی از تیم ملی پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و اینکه آیا پیشنهاد جدیدی برای تمدید قرارداد از سوی فدراسیون به او ارائه شده است، اظهار کرد: چطور می‌توانم برای شما توضیح بدهم. من ساده توضیح می‌دهم. آینده من امروز من است که با بازیکنان و کادرم سپری می‌شود. هر روز برای من حکم آینده‌ام را دارد.

او افزود: اجازه دهید یک تصویرسازی کنم. شما حتما با هواپیما سفر داشته‌اید. جایگاه من دقیقا مانند خلبانی است که در حال حاضر هواپیمایش در فاصله ۴۰ هزار پایی از زمین است و تمرکزم روی پرواز است. هر تصمیمی قرار بود گرفته شود باید قبل از تیک آف گرفته می‌شد و در حال حاضر من تنها به آینده فکر می‌کنم. تمام تمرکز من در حال حاضر که در آسمان هستیم روی دو مطلب است، در درجه اول کرو پروازی که کادر فنی و بازیکنان هستند. همچنین مسافران پرواز که هواداران واقعی تیم ملی هستند. تمام تمرکز من این است که این هواپیما را سالم به مقصد برسانم. اگر قرار بود صحبتی شود یک سال فرصت داشتند اما اکنون دیگر زمان آن نیست.

سرمربی تیم ملی درباره سرنوشت دیدار مقابل یونان که احتمال لغو آن از سوی سرمربی تیم ملی یونان مطرح شد، بیان کرد: ۳ یا ۴ روز قبل از یک بازی بین‌المللی بسیار دشوار است که کاری انجام دهیم چون راه حلی برای حل این مساله وجود ندارد. همان طور که گفتم در حال حاضر هواپیمای ما در حال پرواز است و وقت آن نیست که راجع به این مساله فکر و صحبت کنم. در حال حاضر تمام انرژی من باید برای کادر و بازیکنانم باشد.

کی‌روش خاطرنشان کرد: مطلبی که می‌توانم به کرو پروازی‌ و مسافران بگویم این است که دست روی دست نگذاشتیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. مسافران ما که همان هواداران‌مان هستند. بار دیگر به آن‌ها می‌گویم که کارمان را به خوبی در کمپی که هستیم انجام می‌دهیم. ضمانت می‌کنیم که در تلاشیم به اهداف‌مان برسیم. یک بار دیگر تکرار می‌کنم هم بازیکنان و هم تمامی اعضای تیم ملی فوتبال که در کمپ بشیکتاش هستیم، از امکانات این کمپ لذت می‌بریم و با شادابی بالا کارمان را ادامه می‌دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی برای دیدار فردا مصدومی در جمع بازیکنانش دارد و اینکه نظرش درباره دو بازیکن پرتغالی بشیکتاش یعنی کوآرشما و پپه چیست، گفت: دلیل اصلی ما که به ترکیه آمدیم این است که ببینیم این دو بازیکن چه کار می‌کنند (به شوخی) این دو بازیکن در جوانی شاگرد من بودند. از صمیم قلب دوست دارم که شاگردان پیشین من شرایط مطلوبی داشته باشند و در تیم‌هایشان بدرخشند.

سرمربی تیم ملی افزود: تیم ملی پرتغال با تمام احترامی که برای بقیه قائلم قهرمان اروپاست و جزو ۴ تیمی است که شانس قهرمانی در جام جهانی دارد. آن‌ها فاکتورهای رسیدن به این هدف را دارند. در آخر امیدوار هستم که هواداران فوتبال ترکیه و هواداران ایرانی به بازی فردا بیایند و از این دیدار لذت ببرند. این دیدار برای هر دو تیم مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.