روز سوم از هفته نخست لیگ ملت های والیبال از ساعت ۱۷:۳۰ امروز یکشنبه با دیدار تیم های ملی ایران و ژاپن به میزبانی فرانسه پیگیری شد. تیم ملی ایران درحالی به مصاف حریف آسیایی خود رفت که در دو دیدار گذشته برابر فرانسه تن به شکست داد و استرالیا را با شکست بدرقه کرد. 

ست اول؛ ژاپن برتر بود و برد

هر چند در سالهای اخیر تیم ملی والیبال ایران کار سختی برابر ژاپن نداشته و توانسته بارها این تیم را در رویدادهای مختلف شکست دهد اما پیش بینی می شد که این بار شاگردان کولاکوویچ کار سختی داشته باشند. بازی با برتری چشم بادامی ها آغاز شد و این تیم با سرویس های خوب امتیازات ابتدایی را جمع کرد و وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۵ از ایران برد. 

در شروع مجدد بازی ملی پوشان کشورمان نمایش بهتری داشتند و امتیازات  از دست رفته را جبران کردند و در امتیاز ۱۵ با ژاپن برابر شدند اما بازهم حریف آسیایی بود که وقت استراحت فنی را به سود خود خاتمه داد و پیش افتاد.

سعید معروف در بازگشت تیم ها به زمین دفاع  خوبی روی تور داشت و توانست با همین دفاع ایران را از ژاپن جلو بیندازد اما سرویس های خوب و پرقدرت ژاپنی ها باعث شد این تیم مجددا پیش بیفتد و با دقت و تمرکز بیشتری بازی را ادامه دادند و ۲۱ بر ۱۸ جلو افتادند. ژاپنی در دفاع خوب بودند و اجازه ندادند ایران به خواسته اش برسد. 

رقابت نزدیک دو تیم در امتیازات پایانی ست نخست در نهایت به سود ژاپنی ها به پایان رسید و این تیم ۲۵ بر ۲۲ ایران را شکست داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.