حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و بیست و هفتمین نشست خبری خود در خصوص قدرت نمایی اوباش در فضای مجازی پس از آزادی گفت: یک سوال است که چرا برخی افراد زود آزاد می شوند.

وی ادامه داد: وقتی مجازاتی تعیین شود و فرد مجرم آن مجازات را تحمل می‌کند آزاد می شود حالا آیا این فرد تنبیه شده؟ در مورد برخی افراد هستند که بله تنبیه می‌شوند اما برخی هم نه!

اژه‌ای گفت: اینکه در فضای مجازی تهدید می کنند متاسقانه یکی از مشکلات فضای مجازی همین است نمی توان جلوی جرم‌ در آن را گرفت که نباید دست روی دست گذاشت.

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه به بازوان خود از جمله نیروی‌ انتظامی گزارش می کند یا در موردی خود نیروی انتظامی باید برخورد کند.

وی تصریح کرد: وقتی مجرم در این فضا جرمی انجام می‌دهد اما فراری می شود، در این موقع هم قوه قضاییه به مراجع امنیتی و اطلاعاتی گزارش می دهد.

محسنی اژه‌ای در خصوص اظهارات جهرمی‌ مبنی بر اینکه از چهل میلیون مشترک تلگرام، یک‌میلیون نفر از این پیام‌رسان خارج شدند، چرا فقط ۲.۵ درصد مردم از دستور قوه قضاییه تبعیت کردند و اینکه آیا قوه قضاییه دستور جدیدی دارد گفت: من امروز که سوال کردم گفتند ۴۰ درصد از کاربران تلگرام به شکل دیگری از این فضا، فعالیت خود را ادامه می دهند که عدد بزرگی نیست.

وی افزود: با احتساب این عدد باز هم عدد مذکور مبنی بر مهاجرت به پیام رسان داخلی صحیح نیست.

به گزارش فارس معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: روند مهاجرت به فضای داخلی خوب است با این حال برخی از فلیتر شکن استفاده می کنند، اما مسئولان داخلی هم در حال تقویت این فضا ها هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.