باشگاه بشیکتاش که در سال ۱۹۰۳ تاسیس شده از جمله قدیمی‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های فوتبال در ترکیه است؛ تیمی که با ۱۵ قهرمانی و سه حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپای سابق) و لیگ اروپا نام بزرگی در فوتبال اروپا به حساب می‌آید.

باشگاه بشیکتاش ترکیه که این روزها در روزهای منتهی به جام جهانی میزبان تیم ملی ایران است، از کمپ مجهزی برخوردار است؛ کمپی که می‌تواند بهترین الگو برای فوتبال ایران و باشگاه‌های ایرانی باشد تا بهتر متوجه شوند که همسایه ترک چگونه فوتبالش را به فوتبال روز دنیا رسانده است.

اگر سری به کمپ باشگاه بشیکتاش بزنید، احتمالا این جمله معروف به ذهنتان می‌رسد که "موفقیت اتفاقی نیست." کمپی که به احتمال فراوان نمونه‌های دیگری هم در سایر تیم‌های معروف ترکیه دارد و این راهی است که فوتبال این کشور از حدود سال‌ها قبل آغاز کرده و نتیجه‌اش را در این سال‌ها دیده است.

کمپ باشگاه بشکیتاش هر آنچه برای یک تیم لازم باشد را در اختیار دارد. از زمین تمرین گرفته تا استخر، سونا، جکوزی، حوضچه آب سرد، سالن بدنسازی مجهز، امکانات اقامتی، امکانات تفریحی - ورزشی، اتاق جلسات، اتاق کار اعضای کادر فنی، سالن غذاخوری، رختکن مجهز بخشی از این امکانات است. بازیکنان و کادر فنی می‌توانند در مدت حضورشان در این کمپ هر آنچه برای تمرین و استراحت لازم دارند، در اختیار بگیرند و بدون هیچ نگرانی تنها به آماده سازی خود فکر کنند.

چهار زمین تمرین با کیفیتی بسیار خوب که از استانداردهای اتحادیه فوتبال اروپا برخوردار است، امکان بسیار خوبی است که می تواند نیاز سرمربی تیم را برای انجام تمرین با کیفیت برآورده کند. از امکانات بسیار خوب این کمپ می‌توان به اتاق پزشکی مجهز با هشت تخت‌خواب و دستگاه‌های مورد نیاز درمانی اشاره کرد که فرصت خوبی را برای تیم پزشکی تیم فراهم می‌کند تا بتواند در کمترین فرصت بازیکنان را چه قبل از تمرین و چه بعد از تمرین مورد ارزیابی قرار دهد.

مسئولان باشگاه بشیکتاش به راحتی کار رسانه‌ها هم فکر کردهاند. در ورودی این کمپ، اتاقی برای کار خبرنگاران و عکاسان فراهم شده تا نمایندگان رسانهها پس از حضور چند دقیقه‌ای در تمرین و خروج از کمپ، بتوانند کار رسانه‌ای خود را انجام دهند.

در جای جای دیوارهای این کمپ تصاویر قهرمانی‌ها و عناوین کسب شده توسط تیم فوتبال بشیکتاش نصب شده تا بازیکنان و به ویژه بازیکنان جوان‌تر با نگاهی به پیشینه پرافتخار تیم، برای آینده خود تصویرسازی کنند.

همچنین در لابی این کمپ تصاویر اعضای فعلی کادر فنی و بازیکنان بشیکتاش نصب شده که نمای زیبایی را به این قسمت داده است. همچنین شما می‌توانید جام‌های قهرمانی تیم بشیکتاش را در قسمت‌های مختلف این کمپ مشاهده کنید و قدم زدن در راهروها و اتاق‌های کمپ به معنای قدم زدن در تاریخ این باشگاه ترکیه‌ای است.

"موفقیت اتفاقی نیست." این جمله‌ای است که احتمالا پس از حضور در کمپ باشگاه بشیکتاش ترکیه به ذهنتان می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.