سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون ولایی، گفت: شورای مرکزی فراکسیون صبح امروز بدون اشاره به هیچ مصداق مشخصی به بررسی موضوع انتخابات هیات رییسه و نحوه ورود به این انتخابات پرداخت.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجمع عمومی فراکسیون مبنی بر ارائه لیست مستقل برای جایگاه هیات رییسه، شورای مرکزی این موضوع را بررسی کرد. ارائه لیست مستقل بدان معنا نیست که افراد سایر فراکسیون‌ها در این لیست نباشند، این احتمال وجود دارد که در لیست مستقل فراکسیون ولایی از سایر فراکسیون‌ها نیز افرادی باشند.

نقوی حسینی با بیان اینکه مجمع عمومی این فراکسیون مجددا امروز ساعت ۴ جلسه‌ای را تشکیل خواهد داد، گفت: در صورت تصویب مجمع عمومی فراکسیون، این امکان وجود دارد که با همین لیست مستقل ائتلاف کنیم. اختیار تصمیم‌گیری بر عهده مجمع عمومی است لذا احتمال وجود گزینه مشترک بین لیست مستقل فراکسیون با سایر فراکسیون‌ها نیز وجود دارد.امروز مجمع عمومی تصمیم می‌گیرد که لیست مستقل فراکسیون با ائتلاف با دو فراکسیون دیگر ارائه شود یا اینکه بدون ائتلاف لیستی را منتشر کنیم.

ریاست لاریجانی خط قرمز فراکسیون مستقلان

همچنین مهرداد لاهوتی در توضیح جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: در این جلسه اعضای فراکسیون نظرات خود را درباره انتخابات هیات رییسه مطرح کردند. مقرر شد که بعد از رایزنی با فراکسیون‌های دیگر، تصمیم‌گیری در خصوص نحوه ورود به انتخابات سومین سال هیات رییسه انجام شود.تصمیم‌گیری نهایی فراکسیون در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام خواهد شد، با توجه به تعیین تیمی از فراکسیون مستقلین ولایی برای بررسی موضوع ائتلاف، اگر قرار بر ائتلاف باشد نتیجه آن اعلام خواهد شد وگرنه فراکسیون مستقلین لیست مستقل خواهد داشت.

لاهوتی در عین حال لاریجانی را گزینه قطعی فراکسیون مستقلین ولایی عنوان و خاطرنشان کرد: ما بر روی ریاست آقای لاریجانی تردید نداریم، او خط قرمز ما است. اگر دو فراکسیون دیگر حاضر به ائتلاف باشند ما برای نایب رییسی آقای پزشکیان و آقای مطهری تمایل داریم وگرنه در صورت شکل نگرفتن ائتلاف ما هم لیست مستقل خواهیم داد.

دورخیز فراکسیون امید برای ریاست عارف 

محمدرضا رحیمی نماینده تهران از برگزاری نشست فوق‌العاده فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف خبر داد.

وی افزود: این نشست از ساعت 13 امروز با محوریت بحث و بررسی درباره گزینه‌های فراکسیون امید برای هیئت رئیسه اجلاسیه سوم مجلس دهم شورای اسلامی تشکیل شده است.

عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: سه‌شنبه هفته جاری فراکسیون امید نظر نهایی خود را درباره این موضوع اعلام خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.