دکتر محمدصادق ضیایی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در پی پخش کلیپی از یک استاد دانشگاه آزاد واحد زاهدان و هتک حرمت وی نسبت به مقدسات دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان بلافاصله جلسه هیات رسیدگی به تخلفات شب گذشته تشکیل شد و با دستور رئیس دانشگاه آزاد این موضوع مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به دستورات و تاکیدات ویژه رئیس دانشگاه آزاد برای پیگیری موضوع فوق دومین جلسه رسیدگی به این تخلف پیش از ظهر امروز برگزار و در نتیجه آن حکم تعلیق استاد هتاک صادر شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع هتاکی یکی از اساتید دانشگاه آزاد به مقدسات دینی اهل سنت، پیگیری‌های ویژه در این زمینه انجام شد و سومین جلسه رسیدگی به این موضوع ساعتی قبل برگزار و در نهایت حکم اخراج استاد هتاک از دانشگاه آزاد صادر شد.

دکتر ضیایی گفت: در حال حاضر استاد هتاک دانشگاه آزاد با حکم دادستان استان سیستان و بلوچستان در اختیار قوه قضاییه قرار دارد و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این دانشگاه به اصل اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر اتحاد شیعه و سنی تاکید دارد و با اخلال‌گران برخورد می‌کند، گفت: خوشبختانه در موضوع فوق نیز دانشگاه آزاد به موقع وارد عمل شد و سران طوایف اهل سنت و مسئولان استان سیستان و بلوچستان از پیگیری‌های ویژه و به هنگام این دانشگاه تشکر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.