معصومی افزود: اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی بسیار مؤثر است.

وی تغذیه صحیح ، حذف روغن نباتی جامد، کم کردن روغن بخصوص حیوانی ، استفاده مناسب از غذا، مصرف سبزی، سالاد، حبوبات کامل با نان سبوس دار و غلات را به عنوان پایه اصلی تغذیه سالم مورد تأکید قرار داد.

این فوق تخصص قلب و عروق افزود: انجام ۶ روز در هفته ورزش به مدت حداقل ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای هر فردی ضروری است و برای جوانان ۲۰ و زیر ۲۰ سال این مقدار باید به میزان یک ساعت و ۱۵ دقیقه باشد.

وی اظهار داشت: اگر این موارد را ما انجام بدهیم و از مصرف سیگار و مواد مخدر اجتناب شود، می شود، گفت که تا ۹۰ درصد از بروز بیماری های قلبی - عروقی و بسیاری از سرطان ها پیشگیری کرد.

وی هدف از حضور خود در پاوه را بازدید از روستای سالم و گردشگری &#۳۹;نسمه&#۳۹; از توابع بخش مرکزی این شهرستان و دیدار با مردم این روستا عنوان کرد.

این فوق تخصص جراحی قلب گفت: اقدام هایی که دهیار این روستا انجام داده بسیار جالب و مورد توجه بود و ما وظیفه خود دانستیم به عنوان الگوبرداری از نزدیک این اقدام ها را ببینیم.

معصومی افزود: آنچه که دیدیم و مشاهده کردیم در این روستا خارج از تصور بود و جا دارد صدا و سیما و رسانه ها این قبیل کارها را نشان دهند تا مردم بشناسند زیرا شرط موفقیت این کارها شناسایی آنها است.

دهیار روستای نسمه هم هدف از دعوت دکتر معصومی را استفاده از نظرات و دیدگاههای علمی ایشان و آموزش مردم روستا در زمینه راههای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد.

سابق حسینی افزود: استقبال مردم از آقای معصومی و حضور در کلاس آموزشی ایشان را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: مردم روستا از سخنان و توصیه های وی بسیار رضایت داشتند.

روستای نسمه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه است که به عنوان روستای سالم و گردشگری استان کرمانشاه مطرح است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.