کیم چنگ سون که به عنوان رئیس دفتر کیم جونگ اون محسوب می‌شود روز پنجشنبه برای پرواز ایرکوریو در ساعت دو بعد از ظهر به وقت پیونگ یانگ در فرودگاه بین‌المللی پکن ظاهر شد.

در کنار او کیم سونگ نام، معاون رئیس اداره بین‌الملل حزب کارگران کره شمالی نیز حضور داشت. همچنین روز پنجشنبه گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه یک مقام ارشد کره شمالی به پکن سفر کرده که او می‌تواند کیم چنگ سون باشد.

یک منبع مطلع در پکن اعلام کرد: ممکن است سفر دو روزه این مقام ارشد چین برای تبادل آرا میان دو کشور انجام گرفته باشد.

اگرچه هنوز هدف از این سفر مشخص نیست اما این منبع اعلام کرد: البته سفر وی می‌تواند به معنای سفر دیگری از سوی کیم جونگ اون به چین باشد. این مقام کره شمالی یکی از نزدیک‌ترین افراد به کیم جونگ اون است.

همچنین یک منبع دیگر اعلام کرد: ممکن است این فرد ابتدا به پکن آمده تا بدین شکل به سنگاپور برود تا مقدمات نشست رهبران آمریکا و کره شمالی انجام گیرد اما پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این سفر را لغو کرد او بازگشته است.

از سوی دیگر رسانه‌های هنگ‌کنگ اعلام کردند که قطارهای مسیر پکن از منطقه شمال شرقی چین روزهای یکشنبه و دوشنبه متوقف شده‌اند و همچنین در روزهای ۱۳ و ۱۴ ژوئن نیز به حالت تعلیق درآمدند. متوقف شدن این قطارها احتمال سفر کیم جونگ اون به چین را با قطار ویژه‌اش افزایش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.