عسگر قاسمی‌آقباش ضمن اعلام این خبر که دادگاه با درخواست موکل او، حمید صفت (خواننده رپ) مبنی بر تخفیف  قرار بازداشت، موافقت کرده و به این ترتیب قرار بازداشت موقت به وثیقه تبدیل شده است، گفت: زمان تشکیل دادگاه بعدی بستگی به اقدامات دادسرا دارد و این حکم به این دلیل صادر شد که کمیسیون هفت نفره پزشکی به این نتیجه رسید که در مرگ متوفی، بیماری‌های او تاثیری ۵۰ درصدی داشته است که از موجبات تخفیف در قرار بازداشت به حساب می‌آید.  

قاسمی‌آقباش افزود: امروز (شنبه، پنجم خرداد) با درخواست وثیقه موافقت شد و ظرف امروز یا فردا حمید صفت آزاد می‌شود. وثیقه صادر شده برای او، ۶۰۰ میلیون تومان است و با توجه به این تخفیف، به نظر می‌رسد بحث قصاص منتفی خواهد شد و دادسرا بعدا به غیرعمد یا شبه‌عمد بودن قتل خواهد رسید. 

۲۸ مرداد ۹۶ بود که وقوع یک فقره مرگ مشکوک از طریق یکی از بیمارستان‌های پایتخت به کلانتری ۱۴۵ ونک اعلام و با حضور مأمورین در بیمارستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد پیرمردی ۶۶ ساله به علت اصابت جسم سخت به ناحیه سر و شکستن جمجمه فوت کرده است. متوفی قبل از مرگ گفته بود توسط پسر همسرش، حمیدرضا صفت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. حمیدرضا صفت، خواننده رپ همان روز با مراجعه به کلانتری ۱۴۵ ونک خودش را به مأموران معرفی کرد و از آن زمان تاکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.