به گزارش ایسنا،بهرام چاره خواه منطقه کردستان، از تداوم وجود ریزگردها خبر داد و اظهار کرد: ریزگردها تا صبح یک‌شنبه مهمان استان‌مان است و از فردا صبح به تدریج از غلظت آن کاسته خواهدشد.

وی با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوای استان تا اواسط هفته جاری، افزود: تا روز سه‌شنبه شاهد افزایش سه درجه‌ای هوا و همچنین رگبار و بارش‌های پراکنده در سطح استان به خصوص در شهرستان های بیجار و قروه خواهیم بود.  

کارشناس هواشناسی استان کردستان بیان کرد: از روز سه شنبه تا آخر هفته بارش‌های سطح استان تقویت خواهدشد و امکان رگبار باران و رعدوبرق به ویژه برای نواحی شرق، شمال شرق و شمال استان پیش بینی می شود.

وی با بیان افزایش چشمگیر بارش‌های استان کردستان در اردیبهشت ماه امسال، نسبت به دوره بلند مدت، گفت: سنندج در اردیبهشت امسال بارش ۱۱۲ میلی‌متری داشته که نسبت به میانگین بلند مدت، شاهد افزایش ۵۵ میلی‌متری نزولات آسمانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سقز نیز در اردیبهشت ماه امسال ۱۱۳ میلی‌متر بارش داشته که در مقایسه با دوره بلند مدت افزایش ۴۸ میلی‌متری نزولات الهی را ثبت کرده است، همچنین شهرستان کامیاران با ۱۶۷ میلی‌متر بارش در اردیبهشت ماه امسال افزایش ۱۱۵ میلی‌متر نزولات را نسبت به دوره ی بلند مدت مشابه ثبت کرده است.

چاره خواه با اشاره به بارش های سایر شهرهای استان تصریح کرد: قروه، مریوان، بانه و بیجار در اردیبهشت ماه امسال به ترتیب افزایش ۸۷، ۱۰۱، ۱۱۹، ۶۳ میلی‌متری را نسبت به میانگین بلند مدت داشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.