وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا موضع شفافی درباره ادامه تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما داشته باشد ما حاضر هستیم مبادلات را با دلار کنار گذاشته و به نفع یورو عمل کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌بینیم محدودیت‌هایی که توسط شرکای آمریکا اعمال شده فراتر از حد است، امکان انتقال مبادلات از دلار به یورو بستگی به این دارد که موضع کشورهای اروپایی در برابر واشنگتن چه خواهد بود. 

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا ابتدا از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه حمایت کردند، اما اخیرا سیاست‌های دونالد ترامپ را مورد انتقاد جدی قرار دادند، سیاست‌هایی که محدودیت‌های تجاری جدی برای دیگر کشورها ایجاد کرده است، اتحادیه اروپا خود از متضرران اصلی اعمال تعرفه‌ها علیه فولاد و آلومینیوم بود و این انتقادها پس از عقب‌نشینی آمریکا از برجام بسیار بیشتر شده است. 

سلو سیلوناوف که پیش از این معاون اول نخست‌وزیر روسیه بود،‌گفت: اگر شرکای اروپایی ما بی‌پرده موضع خودشان را اعلام کنند، ما می‌توانیم مسیری را برای استفاده از ارز مشترک اروپایی‌ها در مبادلات مالی پیدا کنیم، نظیر پرداخت‌های برای کالا و خدمات که امروزه با تحریم‌هایی که وجود دارد بسیار محدود شده است. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.