رویترز به نقل از شبکه خبری بلومبرگ نوشت: تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد کارهای غیرقانونی است که برای تحت تاثیر قرار دادن قیمت پول های مجازی با تزریق اطلاعات غلط به بازار و یا ایجاد تقاضاهای کاذب برای خرید، انجام می شود.

بر اساس این گزارش، دادستان فدرال آمریکا برای بررسی جرم در زمینه پول های مجازی خواستار تبادل اطلاعات با کمیسیون تجارت پیش فروش کالا وپول های دیجیتالی شده است.

رویترز نوشت:بازار بورس شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange) عامل اصلی پیش فروش پول مجازی بیت کوین است. رویه پیش فروش بیت کوین به این ترتیب است که بازار بورس شیکاگو با اعلام پیش فروش بیت کوین برای واریز به حساب خریدار مثلا پس از شش ماه بهای آن را از خریدار تحویل می گیرد و در زمان واریز واحدهای خریداری شده بیت کوین پول اضافی بابت بالا رفتن قیمت پول مجازی از مشتری دریافت نمی کند. پول های دیجیتالی درتجارت بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد که با ریسک بالا همراه بوده و خارج از عرف گشایش اعتبار توسط بانک مرکزی هر کشور است.

وزارت اقتصاد و دارایی ایران مطالعاتی برای استفاده از پول دیجیتالی انجام داد و به این نتیجه رسید که کلاهبرداری درمعاملات پول های دیجیتالی به صورت سازمان یافته درآمده است وبازار پولهای دیجیتالی ریسک بالایی برای سرمایه گزاری دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.