باب منندز روز پنج شنبه در نشست این کمیته با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برای بررسی بودجه این وزارتخانه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با بیان این که تبادل نظر بین دو قوه برای منافع مردم آمریکا بسیار اهمیت دارد، افزود: دیپلماسی بسیار دشوارتر از رسیدن به توافق است، خیلی جالب است که دولت کنونی باید بسیار شوکه شده باشد که کره شمالی اینگونه عمل می کند.

عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادامه داد: چرا قبل از برگزاری این اجلاس، اقدامات لازم برای فراهم کردن چنین نشستی انجام نشد، از سوی دیگر صحبت از الگوی لیبی است و توسل به تلاش برای رسیدن به این هدف مطرح است.

پمپئو اضافه کرد: خوشحالیم که رئیس جمهوری به ضرورت دیپلماسی اهمیت می دهد. همچنین ما به دنبال یک استراتژی امنیت ملی برای «آمریکا اول» هستیم. به نظر من استراتژی فعلی ترامپ خیلی غیرمسئولانه است، ارزش های ما را به خطر انداخته است و در این صورت، آمریکا در جهان منزوی خواهد شد.

وی با انتقاد از تناقض گویی های دولت، اظهار کرد: سازمان های اطلاعاتی ما به این نتیجه رسیدند که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده است، اما رئیس جمهوری آن را نمی پذیرد.

منندز همچنین با انتقاد از سیاست های ترامپ در قبال چین، گفت: رئیس جمهوری آمریکا از نجات شغل چینی ها صحبت می کند.

وی به خاورمیانه و فعالیت های ایران هم اشاره کرد و گفت: در این شرایط، بودجه وزارتخارجه آمریکا کاهش یافته است و رئیس جمهوری فقط با توئیت های خود پاسخ می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.