حجت الاسلام محمدتقی رهبر، درباره احتمال دبیرکل شدن حجت الاسلام تقوی و یا حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در این تشکل گفت: همه این آقایان در جامعه روحانیت مبارز مقبولیت دارند. آقای رئیسی از ایام انتخابات تا کنون در جلسات جامعه روحانیت شرکت نکرده اند؛ البته در این موضوع قهر و آشتی در میان نیست.ایشان به خاطر مشغولیتی که در آستان قدس دارند، نتوانسته اند در جلسات شرکت کنند. اما در هر صورت، برای دبیرکلی هم مقبولیت دارند هرچند هیچ نامی تا کنون مطرح نشده است.

اخیرا حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره جزئیات تغییر اساسنامه جامعه روحانیت و تفکیک صورت‌گرفته بین دبیرکل و رئیس شورای مرکزی این تشکل، اظهار داشت: قبلاً دبیرکل و رئیس شورای جامعه یکی بودند اما قرار است رئیس شورا همان آیت‌الله موحدی بماند. دبیرکل هم منتخب مجمع و مسئول اجرایی جامعه است.

حجت الاسلام رهبر درباره این اظهارات و علت استعفای آیت الله موحدی کرمانی از دبیرکلی این تشکل و نیز گزینه های مطرح برای جانشینی او گفت: بحث استعفا فعلا در کار نیست؛ تا ز مانی که تغییرات در اساسنامه جامعه روحانیت اعمال نشود، آیت الله موحدی کرمانی همچنان دبیرکل خواهد بود.

او با بیان اینکه چند ماهی بود که در جلسات بر سر اساسنامه بحث می شد، گفت: قرار است قدری تشکیلات گسترده و فراگیر شود و از جمع کنونی فراتر برود. طبیعتا این وضعیت جدید فعالیت بیشتری می طلبد و تغییرات در اساسنامه نیز در همین راستا بود.

او با تاکید بر اینکه «آیت الله موحدی کرمانی هنوز دبیرکل جامعه روحانیت مبارز هستند»، درباره گزینه های مطرح برای دبیرکلی گفت: در این مورد به صورت مصداقی صحبتی نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.