ژنرال میشل عون رئیس جمهور لبنان در مراسم افطار ریاست جمهوری در کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا در بیروت گفت: من در مراسم افطار یکسال پیش قول دادم که قانون انتخاباتی تهیه و تصویب شود که بتواند نمایندگی اقشار لبنان را در ساختار سیاسی تامین کند و این قول محقق شد و قانون نسبیت تصویب و به تشکیل مجلسی منتهی شد که اکثر نیروهای سیاسی در آن نماینده دارند.

وی گفت: از همگان می خواهم که روند تشکیل دولت آینده در سریعترین زمان ممکن را تسهیل بخشند زیرا وضعیت اجازه وقت کشی نمی دهد.

ژنرال عون افزود: معیارهای تشکیل دولت روشن و شناخته شده است و ما فقط باید به آن متعهد بوده و آن را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: گام بعدی تشکیل یک دولت وحدت ملی است که بتواند با چالش ها مقابله کند. دولتی که می‌تواند با وضعیت منطقهای و بینالمللی همراه با حفظ ثبات داخلی تعامل کند. دولتی که در مسیر اصلاحات گام بردارد و مبارزه با فساد و به روز کردن ساختار نهادهای کشور را سرلوحه کار خود قرار دهد و در مسیر طرحی سیاسی برای تکمیل فرایند رشد و توسعه در کشور حرکت کند.

رئیس جمهور لبنان افزود: شما باید همه منافذی را که ممکن است از آن باد خشونت و ناآرامی خارج از کشور به سمت ما بوزد، مسدود کنید که در صدر آن گسست و تشتت و تضاد منافع و نقطه نظرات در قبال آنچه برای میهن و ملت خود می باشد، است.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان انتخاباتی باعث انباشت برخی کینه ها در دل ها شد و فضایی از التهاب طائفه ای ایجاد کرد و لازم است که گفتمان تند و خشن متوقف شده و زبان عقل و منطق بازگردد زیرا چالش های داخلی و خارجی بزرگ است و تنها با همبستگی خود می توانیم با آن مقابله کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.