رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، با اشاره به دشمنی مبنایی، عمیق و مستمر آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، شکست آمریکا در مسائل جاری را نیز به شرط ادای وظایف مسئولان، قطعی و بدون تردید خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار در سخنان مهمی در دو محور ِ رفتار صحیح در قبال آمریکا، برجام و اروپا و نیز لوازم و ضرورت های حرکت راهگشای اقتصادی در داخل کشور، چندین تجربه عبرت آموز در روابط ایران و غرب را یادآوری و تضمین های لازم اروپا برای ادامه یافتن برجام را تشریح کردند.

بخش هایی از سخنان معظم له را در ادامه بخوانید؛ 

*از اول انقلاب تا امروز، آمریکا انواع دشمنی‌ها را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی انجام داده است و انواع کارهای سیاسی،‌ اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی را علیه جمهوری اسلامی سازماندهی کرده است.

*همه‌ی این کارها هم هدفش «براندازی» بود و این کلمه که تکرار می‌شود، چیز جدیدی نیست.

*همه‌ی این توطئه‌ها هم شکست خورده؛ شما جمهوری اسلامی را مقایسه کنید که بعد از ۴۰ سال با توانایی‌های گوناگون دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود. و همه‌ی این‌ها شکست خورده ... مثل گربه‌ی معروف داستان تام و جری؛ و باز هم شکست خواهد خورد. ما در شکست دشمن شک نداریم و هرکس که با معارف اسلامی آشنا باشد این را می‌داند.

*رئیس جمهوری کنونی آمریکا هم سرنوشتی بهتر از اسلافش مانند بوش و نئوکان‌ها و ریگان نخواهد داشت و در تاریخ گم خواهد شد.

دیپلمات های ما که زحمت خود را کشیده بودند و واقعا شبانه روزی برای برجام زحمت کشیدند، مکرر در زمان دولت قبلی و فعلی آمریکا گفتند روح و جسم برجام نقض شده است
 
*ایران به توافق عمل کرد؛ هیچ بهانه ای ندارند؛ اما می بینید که راحت زیر توافق می زنند. با چنین دولتی نمی شود کار کرد. با دیگران هم همین جور بودند. 
 
*محمدرضای پهلوی ٢٥ سال مطیع محض آنها بود. خاطرات علم را ببینید؛ بارها به این رفیق قدیمی خود از آمریکایی ها گله می کند. 
بعد از اینکه سرنوشت آن بدبخت روسیاه آنجور شد، او را به آمریکا راه ندادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.