منابع خبری روز چهارشنبه گزارش داده‌اند وکیل شخصی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ترتیب دادن گفت‌وگو بین رئیس‌جمهور اوکراین با ترامپ دست‌کم ۴۰۰ هزار دلار وجه دریافت کرده است. 

این خبر را دو منبع آگاه در «کی‌یف» گفته و افزوده‌اند هماهنگی‌ها برای پرداخت این پول توسط واسطه‌هایی انجام شده که نماینده «پترو پروشنگو»، رئیس‌جمهور اوکراین بوده‌اند. ملاقات بین «پروشنکو» و «ترامپ» اواخر ماه ژوئن انجام شد. 

اندکی بعد از بازگشت رئیس‌جمهور اوکراین به «کی‌یف»، سازمان مبارزه با فساد این کشور تحقیقات درباره «پائول مانفورت»، رئیس سابق ستاد تبلیغاتی ترامپ را متوقف کرد. 

یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین در دولت پروشنکو رویدادهای پیش از دیدار او با ترامپ در کاخ سفید را به صورت زیر شرح داده است. 

او می‌گوید کوهن را به این دلیل وارد ماجرا کردند که لابی‌گران ثبت‌شده اوکراین و سفارت اوکراین در واشنگتن می‌توانستند برای پروشنگو چیزی بیشتر از یک عکس مختصر با ترامپ به ارمغان بیاورند. پروشنگو به چیزی نیاز داشت که بتواند آن را به عنوان «گفت‌وگو» نمایش بدهد. 

روایت مقام ارشد اوکراینی این است که پروشنکو تصمیم گرفت یک کانال مخفیانه برای ارتباط با ترامپ ایجاد کند. یک وظیفه به یکی از دستیاران سابق پروشنکو محول شود. این دستیار هم از یکی از نمایندگان اوکراینی کمک خواهد شد. 

نماینده اوکراینی هم از ارتباطاتش در یک مرکز خیریه یهودی در نیویورک استفاده کرده و سرانجام کار به مایکل کوهن رسیده که وکیل ترامپ بوده است. به او مبلغ ۴۰۰ هزار دلار پرداخت شده است. 

مشخص نیست که ترامپ از دریافت این وجه از سوی وکیلش اطلاع داشته یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.