کارلوس کی‌روش با اشاره به دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و ترکیه که روز دوشنبه هفتم خرداد ماه در شهر استانبول برگزار می‌شود، اظهار داشت: ترکیه همیشه تیم ملی قدرتمندی داشته و در گذشته دستاورهای مهمی کسب کرده است. اینکه آنها نتوانستند به جام جهانی برسند مرا سورپرایز کرد. متاسفم که یک کشور فوتبالی بزرگ در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور ندارد.

وی افزود: بازی با ترکیه برای ما مهم و جدی به حساب می‌آید. من فکر می‌کنم در بازی پیش‌رو تیمی قدرتمند از ترکیه خواهیم دید. از فدراسیون ترکیه که امکان برگزاری این بازی را فراهم کرد، تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز خاطرنشان کرد: ما در گروه خیلی دشواری قرار گرفته‌ایم. رقبای سرسختی مقابل‌مان قرار خواهند گرفت اما برای رسیدن به هدف‌مان که صعود از گروه و حضور در مرحله حذفی است به روسیه می‌رویم. ما برای رسیدن به این خواسته تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. تنها هدف ما نوشتن تاریخ با صعود از گروه‌مان است که در حال حاضر غیرممکن به نظر می‌رسد اما در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. هدف اصلی ما رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود.

کی‌روش در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به تیم ملی کشورش، پرتغال گفت: پرتغال قهرمان دوره اخیر جام ملت‌های اروپاست. پرتغال در کنار آلمان، فرانسه، اسپانیا و البته تیم قدرتمند برزیل مدعی قهرمانی هستند. انگلیس و آرژانتین و سوئیس هم تیم‌های قدرتمندی دارند و به نظرم قهرمان از بین اینها خواهد بود که تاکید می‌کنم چهار تیم اول شانس بیشتری دارند. دایناسورها همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین غذاها هستند. در جام جهانی هم داستان همین است و رقابت بزرگی برای کسب جام شاهد خواهیم بود.

سرمربی پیشین تیم ملی پرتغال در مورد رونالدو و مقایسه او با مسی اظهار داشت: رونالدو بهترین بازیکن جهان است و این حقیقتی است که همه به آن واقف هستند. پرتغال با وجود داشتن رونالدو و دیگر بازیکنانش یکی از جدی‌ترین کاندیداهای کسب جام است. مقایسه رونالدو  ومسی نه درست است و نه عادلانه. مثل این است که یک پادشاه و شاهزاده را مقایسه کنید. دنیای فوتبال به هر دوی اینها احتیاج دارد. دنیای فوتبال نیازمند شاهزاده‌هایی مثل مسی، رونالدو و صلاح است و با وجود این شاهزاده‌ها زیباتر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.