آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، امروز چهارشنبه ۲ خرداد در جمع فرماندهان، کارکنان و دانش پژوهان مرکز آموزش حضرت جواد الائمه (ع) نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه شما امیدهای آینده ارتش و ملت هستید، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان دارای تفاوت های اساسی هستند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به امید خدا نیروهای خود را گزینش می کند و نیروهای قابل، لایق و نیروهایی که توان مقابله با حوادث دارند را در اختیار می گیرد و نیروهای حال حاضر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز این مولفه ها هستند. نشاط کارکنان ارتش بسیار مطلوب است. روحیه و نشاط سلحشوری کارکنان نیروی زمینی ارتش موجب ارتقاء روحیه مردم می شود.

اهم اظهارات خاتمی به شرح زیر است:

* نیروی نظامی، نیرویی محرک بر اساس نظم و انضباط  است. این مولفه در تمام ارتش‌های جهان دیده می‌شود و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اختصاص ندارد، اما شش تفاوت میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان وجود دارد.

* این شش تفاوت تنها به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد که از این موارد می‌توان به عقیدتی بودن نیروهای مسلح اشاره کرد که عشق به خداوند در جان آن‌ها موج می‌زند. همچنین عشق به شهادت که در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در بین هیچ یک از نیروهای مسلح جهان وجود ندارد.

* شهید صیاد شیرازی چون گلی خودرو در ارتش طاغوت وجود داشت، دین به فضل خداوند و برکت انقلاب در ارتش کشور عزیز شد و در قله قرار گرفت. ارتش‌های جهان در حال حاضر در اختیار افراد، خاندان‌ها و احزاب قرار دارند و این در شرایطی است که نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار «الله» قرار دارد و این دومین تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌ها و نیروهای مسلح جهان است.

*سومین تفاوت ارتش ایران با دیگر ارتش‌ها مردمی بودن آن است. ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از تمام اقشار جامعه است.پاک ترین نیروی های کشور را باید در میان نیروهای مسلح جست، زیرا در ۴۰ سال گذشته در نیروهای مسلح فعالیت‌های مناسبی در زمینه عقیدتی صورت گرفته است.

* فرماندهان امروز نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی از ولایتمداری دست پیدا کرده‌اند که اگر در روز عاشورا حضور داشتند با افتخار در رکاب سید الشهدا قرار می‌گرفتند. ارتش‌های جهان برای جلوگیری از آنکه رنگ مردم بر ارتش نقش ببندد، سعی بر آن دارند تا ارتش را از مردم دور نگه دارند و این موضوع کاملا بر خلاف روند فعالیت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

خاتمی با اشاره به اینکه خصوصیت ارتش ایران به اینگونه است که مردم با دیدن نیروی مسلح خود، یک خادم را می‌بینند و به آن عشق می‌ورزند، گفت: مجموعه ارتش، مردمی و برخواسته از دل مردم است. چهارمین تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان در ارزش‌ها است. معیار مهم، ارتقا ارزش‌ها است، کمترین ضد ارزش یک نقطه سیاه در پرونده نیروهای مسلح به حساب می‌آید. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، ‌بسیج و وزارت دفاع، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند که کمترین ضد ارزشی در پرونده آن‌ها وجود ندارد، امروز نیروهای مسلح ما هم تراز آرمان های جمهوری اسلامی ایران هستند.

*تفاوت نیروهای مسلح در دکترین آن‌ها است، راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تجاوز نیست، بلکه راهبرد ما بازدارندگی است. هدف این است که به گونه‌ای نظام اسلامی نیرومند شود تا دشمن خیال تجاوز را به خودش راه ندهد. ششمین وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان در فرماندهی است.  پاک ترین، بهترین، با تقوا ترین‌ها همچون حضرت امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری که مجتهدی جامع الشرایط است نبض نیروهای مسلح ایران را عهده دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.