امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع کارکنان وزارت دفاع که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر سخن می‌گفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس و حماسه شگفت‌انگیز آزادسازی خرمشهر که به تعبیر روح خدا خمینی‌کبیر (ره) یک امر الهی بود و از نقاط عطف هشت سال دفاع مقدس و ثمره تغییر راهبرد و مدیریت جنگ بعد از حذف بنی‌صدر و وحدت و یکپارچگی ملی و هماهنگی و هم‌افزایی ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح و ولایت‌پذیری مدافعین کشور بود در تاریخ حماسه ایران اسلامی چون نگینی می‌درخشد.

وی با تشریح چرایی اهمیت این روز بزرگ در تاریخ افتخارآمیز ایران اسلامی افزود: در ۳۰۰ سال اخیر، متاسفانه در برخی دوره‌ها هم آوردی‌های خوبی در کشور نداشته‌ایم. در حدود ۱۷۰ سال پیش که قرارداد گلستان و قرارداد ننگین ترکمنچای منعقد شد، بخش‌های زیادی از خاک کشورمان جدا شد و سرافکندگی ملت را در پی داشت.

** آزادسازی خرمشهر تمام معادلات دشمن را بهم ریخت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه با انجام عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و پیش از آن عملیات فتح‌المبین و طریق‌القدس تمام 20 هزار مترمربع خاک تصرف شده کشورمان توسط دشمن بعثی آزادسازی شد، تصریح کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر به لحاظ راهبردی برای ایران اسلامی حائز اهمیت بسیاری بود، چرا که تمام معادلات دشمنان برای ناتوان نشان دادن نظام نوپای اسلامی در حفظ یکپارچگی کشور را بهم ریخت. 

وی با بیان اینکه رژیم‌های پادشاهی و شاهنشاهی با آن همه حمایت‌هایی که از سوی استکبار می‌شدند، نتوانستند تمامیت ارضی ایران را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی به رهبری حضرت امام‌خمینی (ره) راهبرد دشمنان را با شکست مواجه کرد و تمام محاسبات شرق و غرب علیه ایران اسلامی را بهم ریخت. بعد از عملیات بیت‌المقدس بارها مقامات آمریکایی اعلام کردند همه نوع کمک به عراق را ارزانی داشتیم تا پیروز این جنگ، ایران نباشد و عراق را از شکست برهانیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس به ما آموخت که باید به توان درونی خودمان متکی باشیم، تاکید کرد: دشمنان در دوران جنگ تحمیلی نه تنها کمکی به ایران نکردند بلکه با مانع تراشی‌های فراوان به دنبال شکست ایران بودند.

وی با بیان اینکه با وحدت و یکپارچگی آحاد ملت و نیروهای مسلح توطئه‌ها، ترفندها و نقشه‌های شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم و بدخواهان داخلی فرجامی جز شکست و رسوایی نخواهد داشت، افزود: گنجینه دفاع مقدس، ظرفیت راهبردی و ذخیره پایان‌ناپذیر ملت ایران در تداوم انقلاب و راه شهیدان و از عوامل تضمین پیش‌روندگی جمهوری اسلامی به سمت قله‌های شکوهمند عزت و اقتدار جهانی بوده و با فتح خرمشهر معادلات و محاسبات ابرقدرت‌های شرق و غرب و حامیان منطقه‌ای رژیم بعثی عراق شکست خورد.‌

**پایبندی ایران به توان داخل صدای حاکمان آمریکایی را درآورده است

وزیر دفاع با بیان اینکه پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توان داخلی صدای حاکمان جنایتکار آمریکایی را درآورده است، ادامه داد: اظهارات رویایی وزیر خودخواه، غافل و متکبر خارجه آمریکا نیز از همین پایبندی ایران نشات می‌گیرد و بخشی از این صحبت‌ها رویاهای تعبیر نشده آنها در دفاع مقدس است.

امیر حاتمی با اشاره به حمله ناجوانمردانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران در آب‌های خلیج فارس و اهدای مدال به فرمانده آن ناو متذکر شد: امروز با توانی که داریم اگر آمریکایی‌های دوباره چنین غلطی کنند بلافاصله با موشک‌ها و سلاح‌های ساخت فرزندان برومند ایران اسلامی در وزارت دفاع ناو آنها را به قعر دریاها خواهیم فرستاد و هرگز آمریکایی‌ها دستشان به جنازه سربازانشان نیز نخواهد رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه کارکنان صنعت دفاعی با نصب العین قرار دادن تدابیر و رهنمودهای گهربار فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و حمایت‌های دولت خدمتگزار به توانمندی‌های منحصربه فردی در عرصه بازدارندگی دفاعی دست یافته‌اند، تصریح کرد: در شرایطی که سردمداران نظام سلطه و جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلامی حرف‌های نامربوطی به زبان می‌آورند. صنعت دفاعی کشور به دور از هرگونه تاثیرپذیری از جنجال‌های سیاسی غرب با تمرکز بر راهبرد بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور،  لحظه‌ای در ارتقای توان دفاعی و نظامی کشور به کوری چشم دشمنان درنگ نخواهد کرد.

** نیروهای مسلح و ملت ایران آماده‌تر از هر زمان دیگری هستند

امیر حاتمی با اشاره به برخی اظهارات و مداخلات دشمنان در امور دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ام توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی بازدارندگی محسوب شده و روز به روز برای تقویت این توان دفاعی تلاش خواهیم کرد. در چارچوب برنامه‌های مصوب به پیش رفته و دشمنان مطمئن باشند هر چه تحریم‌ها، فشارها و جوسازی‌ها بیشتر شود بر اراده ما برای ارتقاء قدرت دفاعی در تمام حوزه‌ها افزوده خواهد شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد در امور دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران دخالت کنند، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته به این‌گونه اظهارات متوهمانه گوش فرا دهد در حال حاضر در این وضعیت اقتدار، قدرت، بالندگی دفاعی و عزت نبودیم. امروز نیروهای مسلح و ملت ایران اسلامی آماده‌تر از هر زمان دیگری برای مقابله با هرگونه دشمنی و توطئه آماده‌اند و تاریخ به خوبی گواه بر ایستادگی‌ ملت‌مان در همه عرصه‌هاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.