تارنمای خبری «تی اس ای » گزارش داد،  الجزایر ۱۴ ماه مای (۲۴ اردیبهشت) قرارداد خرید کشتی های گشتی که قرار است ماه سپتامبر یک فروند آن به الجزایر تحویل داده شود، به امضا رساند و قرار است طی سال های آینده نیز سه فروند کشتی مشابه دیگر برای الجزایر ساخته شود.

گفته شده یکی از دلایل تصمیم الجزایر برای خریداری این نوع کشتی های گشتی ، کارایی بالای آن در سوریه بوده است .

این کشتی ها ۹۴ متر طول دارد ، با حداکثر سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت می تواند حرکت کند و قدرت آتش بالایی دارد.

این کشتی ها مجهز به سامانه موشکی CLUB-N و سامانه موشکی ضد هواپیما پالما و سوسنا است.

تارنمای خبری «منا دیفنس» اواخر فروردین در خصوص خریدهای تسلیحاتی الجزایر نوشت، نیروی دریایی الجزایر خود را برای تحویل گرفتن پنجمین زیردریایی روسی اش آماده می کند و طی چند روز آینده این زیردریایی به ناوگان دریایی الجزایر می پیوندد.

این تارنمای خبری افزود: این زیردریایی بسیار پیشرفته و از نوع « کیلو ۶۳۶» با موتور دیزلی و مجهز به موشک های« Klub S» است.

منا دیفنس همچنین نوشت: قرار است الجزایر ششمین زیردریایی خود را از نوع کیلو ۶۳۶ تابستان آینده تحویل بگیرد که با تحویل گرفتن این دو زیردریایی، یکی از قویترین ناوگان های زیردریایی را در منطقه مدیترانه خواهد داشت.

الجزایر یکی از پنج کشورمهم خریدار سلاح های روسی است.این کشور طی سال های گذشته چندین فروند جنگنده سوخو ۳۰، بالگردها ی ترابری میل ۲۶ تی -۲ و بالگردهای تهاجمی میل- ۲۸ ان.ای از روسیه خریداری کرده است.

سایت تخصصی نظامی &#۳۹;گلوبال فایر پاور&#۳۹; چند ماه پیش ارتش الجزایر را دومین ارتش قدرتمند قاره آفریقا پس از مصر و بیست و سومین ارتش قدرتمند جهان دانست.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.