مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات در کانال تلگرامی‌اش نوشت: ‎«گزارش های رسمی می‌گوید که بعد از فیلتر شدن تلگرام ریزش اساسی در اعضایش صورت نگرفته و تنها باعث دسترسی پیدا کردن میلیون‎ها ایرانی به فیلترشکن برای ادامه کار در تلگرام بوده است.

‎طبعا درصدی از این ارتباطات می تواند مشکلات سیاسی و فرهنگی و اخلاقی داشته باشد. اما نگرانی اصلی‎تری که همه دلسوزان فرهنگ و اخلاق و دین را آزار می دهد فیلتر شکنی است که به دلیل استفاده از تلگرام نصب می شود‫.‬ در نتیجه این کار میلیون‎ها ایرانی جوان دارای فیلترشکنی شده اند که دیگر فقط به تلگرام سر نمی زنند. اگر بر صفحه کیبورد تلفن و یا لپ تاپ خود هر سایت ضد اخلاقی، ضد دینی، مروجان خشونت، را کلیک کنند، به راحتی می توانند به آن دسترسی یابند.

‎اینجاست که فرهنگ قربانی سیاست می شود. این جامعه پر فیلترشکن که جزیی از امکانات همه تلفن ها و لپ تاپ ها شده است، حتما از لحاظ امنیتی و اخلاقی و دینی آسیب بیشتری می خورند و آسیب بیشتری هم می توانند بزنند.

‎فراگیری فیلتر شکن- بنا به حجم گسترده ای که آمار رسمی و مسئولان رسمی می گویند - از نظر اخلاقی و سیاسی و امنیتی خطر های جبران ناپذیرتر و جدی تری از دسترسی عادی به شبکه های اجتماعی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.