اصغر سلیمی در تشریح جلسه امروز- سه شنبه- کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: معاونین وزارت کشور برای توضیح در خصوص مشکلات پیش آمده در منطقه کازرون در جلسه حاضر شدند. طبق گزارش مسئولان، از ۲۱ سال گذشته مردم مناطق کوهمرۀ و چنارشاهیجان تقاضای شهرستان شدن را داشتند که البته طی ۲ سال گذشته پیگیری ها شدت یافته است.

سلیمی با اشاره به اینکه وزارت کشور سه مرتبه برای بررسی های میدانی منطقه مذکور کارشناس اعزام کرده است، افزود: طبق گفته مسئولان با توجه به اینکه کوهمرۀ و چنارشاهیجان موقعیت سوق الجیشی دارد، تبدیل شدن به شهرستان برای مردم منطقه دارای اهمیت است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در اسفند ماه موضوع مذکور در دولت مورد موافقت قرار می گیرد که در آن زمان مردم در مقابل فرمانداری تجمع می کنند و خواستار جدانشدن دشت برم و چند روستا از کازرون می شوند.

وی افزود: بر اساس گزارش مسئولان، در ۲۶ اردیبهشت ماه در فضای مجازی مطلبی منتشر می شود مبنی بر اینکه به هیچ عنوان در کازرون نباید جدایی ایجاد شود که با تجمع مردم مواجه شده و منجر به تجمع و دستگیری برخی افراد می شود.

سلیمی گفت: طبق نظر اعضای کمیسیون، هیات حقیقت یاب متشکل از نمایندگان مجلس به این منطقه اعزام و پس از بررسی، نتیجه را به کمیسیون ارائه خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.