رویترز گزارش داد، وزیر اقتصاد آلمان در گفتگو با یک روزنامه گفت: دولت آلمان تا جایی که بتواند به شرکت‌های آلمانی که در ایران تجارت می‌کنند کمک خواهد کرد، اما نمی‌تواند کاملا از آنها در برابر تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها بر علیه ایران، دفاع کند.

پس از این که رییس‌جمهور، دونالد ترامپ، آمریکا را از توافق هسته‌ای بین ایران و ۶ قدرت جهانی، خارج کرد، شرکت‌های اروپایی‌ای که با ایران تجارت می‌کنند با تحریم‌های آمریکا مواجه شده‌اند. مقامات اروپایی می‌گویند هیچ راه ساده‌ای برای حفاظت از شرکت‌ها و بانک‌های اتحادیه اروپا در برابر ماهیت فرامرزی تحریم‌های آمریکا وجود ندارد.

وزیر اقتصاد آلمان، آلتمایر، در پاسخ به این که دولت آلمان چه کمکی می‌تواند به شرکت‌های این کشور که در مورد تحریم‌های آمریکا نگران هستند، ارائه دهد، به روزنامه پاسر نو پِرِس، گفت: برلین به آنها کمک می‌کند که شرایط و تحولات را ارزیابی کنند و در عین حال از آمریکا خواستار معافیت و تمدید مدت ضرب‌العجل‌ها خواهد بود.

او گفت: ما تا جایی که بتوانیم کمک می‌کنیم، اما هیچ راهی برای جلوگیری کامل از عواقب خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق، وجود ندارد.

همچنین مایکل گاهلر، یک محافظه‌کار آلمانی در پارلمان اروپا، می‌گوید: صنایع آمریکا هیچ علاقه‌ای به این ندارند که شاهد بدتر شدن غیر مستقیم رابطه‌شان با ما، از طریق سیاست‌های خصمانه علیه ایران باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.