وفا گزارش داد، نخستین تصاویر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را منتشر کرد که در حال مداوا در بیمارستان شهر رام‌الله است و به نظر می‌رسد حالش خوب است.

یک منبع ویژه در خبرگزاری "معا" نیز تاکید کرد، عباس به التهاب ریه مبتلاست و طبق اعلام پزشک معالجش حالش رو به بهبودی است.

این منبع گفت، به منظور اطمینان از سلامتی عباس، او به مدت دو روز دیگر نیز در بیمارستان خواهد ماند.

پیشتر صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تصریح کرده بود،‌ حال عباس خوب است و او کار عباس را حتی در داخل بیمارستان پیگیری می‌کند.

وی گفت، روز دوشنبه به ملاقات عباس در بیمارستان رفته و درباره پرونده ارجاعی که ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی امروز سه شنبه ارائه خواهد کرد، گزارشی به او داد و عباس هم از همه خواسته اقدامات لازم را در ارتباط با انتقال سفارت پاراگوئه، گوآتمالا و آمریکا به قدس اشغالی اتخاذ کند.

سخنگوی بیمارستان شهر رام‌الله گفت، عباس برای ادامه معالجه بعد از عمل گوش میانی خود که هفته گذشته انجام داده در بیمارستان است.

عباس روز یکشنبه از افزایش فشار رنج می‌برد و در اثر آن همان روز به بیمارستان مراجعه کرد.

روزنامه هاآرتص اسرائیل نیز به نقل از یک مقام بلندپایه فلسطینی نوشت، عباس دچار سستی شده اما کاملا هوشیار است و با محیط اطراف خود ارتباط دارد.

این روزنامه به نقل از شخصی که نامش را ذکر نکرد، نوشت، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از التهاب ریه رنج می‌برد.

در طول این هفته این سومین بار است که عباس ۸۳ ساله به بیمارستان مراجعه می‌کند، بار اول برای انجام عمل گوش و بار دوم برای انجام آزمایش به بیمارستان رفته است.

وی همچنین ماه فوریه در آمریکا تحت معاینات روتین پزشکی قرار گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از معاون عباس که نامش را ذکر نکرد، اعلام کرد، پزشکان تشخیص دادند که او تب دارد و مدت‌هاست که از تپش قلب و سرطان پروستات رنج می‌برد.

طبق اعلام این خبرگزاری، ‌عباس هنوز جانشین خود را تعیین نکرده و در فلسطین از سال ۲۰۰۵ به دلیل دودستگی داخلی انتخابات ریاستی برگزار نشده است.

تماس تلفنی عباس و سیسی در بیمارستان

همچنین عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر روز دوشنبه برای اطمینان از سلامت عباس و بررسی آخرین تحولات فلسطین و منطقه تماس تلفنی برقرار کرد.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت، در این گفت‌وگو عباس از تلاش‌ها و مواضع تاریخی و ثابت مصر در حمایت از مساله فلسطین قدردانی کرد و آن را بازتاب روابط مصر و فلسطین دانست.

وی افزود، دو طرف همچنین درباره ادامه رایزنی و هماهنگی درخصوص مسائل مختلف مهم مشترک توافق کردند.

خبرگزاری آناتولی هم به نقل از منابع پزشکی اعلام کرد، عباس به التهاب گوش میانی مبتلا شده و این التهاب به ریه‌هاش سرایت کرده است.

در این راستا نیروهای امنیتی فلسطین اطراف بیمارستان را احاطه کرده و کادر پزشکی هم از اظهارنظر پیرامون وضعیت سلامتی عباس خودداری می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.